پنجشنبه ۲۴ تیر ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۲

دکتر نوروزی در مجمع هیات پزشکی ورزشی گیلان:

نقش پزشکی ورزشی در مدال آوری ها غیر قابل انکار است

رئیس فدراسیون پزشکی ورزشی با اشاره به تلاش های این فدراسیون در راه آماده سازی کاروان اعزامی ایران به بازی های المپیک 2016 ریو دوژانیرو، تصریح کرد: مجموعه پزشکی ورزشی گرچه از نقطه نظر قهرمانی مدال آور نیست با این حال همواره رد پای همکاران ما در مدال آوری قهرمانان ورزش در میادین مختلف ورزش از جمله بازی های المپیک واضح و نمایان بوده است.

به گزارش روابط عمومی هیات پزشکی ورزشی استان گیلان، دکتر غلامرضا نوروزی در مجمع عمومی این هیات با اشاره به تلاش های صورت گرفته برای ارائه خدمات به ورزشکاران استان اظهار کرد: فدراسیون پزشکی ورزشی مفتخر است که از مجموعه از نیروهای متخصص ، زبده و متعهد در نقاط مختلف کشور بهره می برد که با  اخلاص کامل در جهت ارائه بهترین خدمات به مجموعه ورزش کشور گام بر می دارند. در نتیجه از قهرمانان المپیک تا  همه ورزشکاران سراسر کشور جملگی این فرصت را دارند که از خدمات تخصصی فدراسیون پزشکی ورزشی و هیات های تابعه ما در مراکز استان ها بهره مند شوند. در این راستا خوشبختانه هیات پزشکی ورزشی گیلان یکی از بهترین بازوان اجرایی ما محسوب می شود.


 وی با تقدیر از حمایت ها و همراهی مدیرکل  ورزش و جوانان استان گیلان که خود از قهرمانان و مربیان نامی کاراته ایران است، تصریح کرد: وقتی چنین مدیران متخصصی در راس کار قرار دارند ، طبیعتا راه برای ارائه خدمات پزشکی ورزشی هموارتر از قبل می شود چرا که قهرمانان ورزش در میدان سخت قهرمانی به خوبی نیاز و ضرورت پزشکی ورزشی را حس کرده اند ، نیازی که تلاش داریم به بهترین شکل ممکن پاسخگوی آن باشیم و این اطمینان خاطر را برای ورزشکاران فراهم آوریم که به بهترین شکل در کنارشان بوده و در جهت حفظ و ارتقاء سلامت آنها تلاش خواهیم کرد.


 دکتر نوروزی با اشاره به اینکه آسیب ورزشی جزء لاینفک ورزش قهرمانی محسوب می شود، گفت: ما هم مثل تمامی ورزشدوستان و خادمان ورزش آرزو داریم هیچ کدام از قهرمانان و ورزشکاران ما با آسیب دیدگی مواجه نشوند با این حال در صورت وقوع هر گونه آسیب دیدگی به بهترین شکل برای بهبود ورزشکاران تلاش می کنیم. امری که در استان هایی همچون گیلان به خوبی انجام می شود.


 رئیس فدراسیون پزشکی ورزشی با اشاره به در پیش بودن بازی های المپیک 2016 ریو دوژانیرو برزیل، خاطر نشان کرد: در راه آماده سازی کاروان اعزامی ایران به المپیک با وجود اینکه از نقطه نظر پزشکی پاره ای عقب افتادگی زمانی مواجه بودیم ، با این حال طی یک برنامه منسجم و دقیق تمامی ابعاد پزشکی ورزشی مورد نیاز کاروان اعزامی به المپیک را شناسایی کرده و بهترین خدمات را به قهرمانان رشته های مختلف ارائه دادیم.


 دکتر نوروزی در همین زمینه خاطر نشان کرد: شاهد بودیم که قهرمانان خوبی چون بهداد سلیمی و رضا یزدانی در راه آماده سازی برای حضور در المپیک دچار اسیب دیدگی شدند و در این میان فدراسیون پزشکی ورزشی با تمام وجود در کنار این عزیزان قرار داشت و خوشحالیم که این دو عزیز روز به روز سرحال تر و اماده تر از قبل می شوند و امیدواریم همان طور که انتظار می رود از جمله ورزشکاران مدال آور ما در المپیک باشند.


رئیس فدراسیون پزشکی ورزشی با اشاره به تعاملات این فدراسیون با مراکز دانشگاهی گفت: همواره سعی کرده ایم سیاست ارائه بهترین خدمات آموزشی به جامعه ورزش کشور را با بهره مندی از توانایی های متخصصان دانشگاهی عملیاتی سازیم.این نکته باید در تمامی هیات های استانی ما مد نظر باشد تا در فعالیت های آموزشی به خوبی علم روز به گروه مخاطب ارائه شود.


 دکتر نوروزی با بیان اینکه جلب رضایت جامعه ورزش همواره سرلوحه کار این فدراسیون است، ادامه داد: در همین راستا و با توجه به درخواست جامعه ورزش طرح یکساله(365 روزه) عضویت در کمیته خدمات درمانی(بیمه ورزشی) را از امسال آغاز کردیم تا ورزشکارانی که پیشتر از زمان صدور کارت تا پایان اسفندماه همان سال امکان بهره مندی از مزایای عضویت فدراسیون را داشتند، در طرح جدید به مدت 365 روز چنین فرصتی در اختیارشان باشد.


 رئس فدراسیون پزشکی ورزشی ثابت نگه داشتن تعرفه عضویت در کمیته خدمات درمانی فدراسیون(15 هزار تومان) را از دیگر اقدامات این فدراسیون در سال جاری برشمرد که به منظور جلب رضایت جامعه ورزش صورت گرفت.


دکتر نوروزی در این مجمع از طرح هیات پزشکی ورزشی گیلان در جهت تسهیل دسترسی ورزشکاران به تجهیزات پزشکی مورد نیاز عمل جراحی استقبال کرد و اظهار امیدواری کرد چنین طرح های در دیگر نقاط کشور اجرا شده و بیش از پیش شاهد رضایتمندی ورزشکاران باشیم.


 در این مجمع گزارش عملکرد سال گذشته هیات مورد برسی قرار گرفت و برنامه های آتی نیز به تصویب رسید.