دوشنبه ۱۸ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۷

توسعه مناسبات بین المللی پزشکی ورزشی ایران در ریو؛

دکتر نوروزی: رئیس کمیسیون پزشکی IOC به تهران سفر می کند

رئیس کمیسیون پزشکی کمیته بین المللی المپیک( IOC) در ماه های آینده به تهران سفر می کند.

به نقل ازپایگاه خبری فدراسیون ،دکتر غلامرضا نوروزی ، رئیس فدراسیون پزشکی ورزشی جمهوری اسلامی ایران ، در حاشیه بازی های المپیک ریو طی دیداری که با  دکتر ریچارد گوردن ، رئیس کمیسیون پزشکیIOC  داشت از این مقام بین المللی ورزش برای سفر به تهران دعوت به عمل آورد که با  استقبال دکتر گوردن همراه شد.


 به گزارش پایگاه خبری- تحلیلی پزشکی ورزشی ، دکتر نوروزی در خصوص این دیدار اظهار داشت: علاوه بر موضوع تامین سلامت ورزشکارانمان دربازی های المپیک از توسعه مناسبات بین المللی غافل نیستیم و این دیدار در همین جهت صورت گرفت که امیدواریم با توسعه مناسبات پزشکی ورزشی شتاب حرکت ورزش کشور به سمت علمی شدن را افزایش دهیم.


 وی افزود: در این دیدار گزارشی از فعالیت های فدراسیون پزشکی ورزشی ایران در حوزه سلامت به دکتر ریچارد ارائه دادیم که با توجه به گستردگی و تخصصی بودن فعالیت های ما این موضوع برای او جالب بود. بنابراین قرار شد همکاری گسترده ای بین فدراسیون پزشکی ایران و کمیسیون پزشکی کمیته بین المللی المپیک شکل بگیرد.


  دکتر نوروزی گفت: در همین راستا قرار است دکتر ریچارد در آینده ای نزدیک به دعوت فدراسیون پزشکی ایران به تهران سفر کند.


دکتر ریچارد گوردن اسکاتلندی که در بازی های المپیک لندن نیز رئیس کمیسیون پزشکی بازی ها بود، فارغ التحصیل پزشکی در کالج سلوین از دانشگاه کمبریج است و در چندین دوره بازی های تابستانی و زمستانی المپیک حضور داشته است و با توجه به رزومه کاری و تجربه بالایی که داشت از سال 2012  به عنوان رئیس کمیسیون پزشکی IOC  منصوب شد.