دوشنبه ۱ شهریور ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۱

کمیته آموزش و پژوهش کرمانشاه در هفته پایانی مرداد برگزار نمود؛

دوره های آموزشی تغذیه، روانشناسی و احیاء قلبی و ریوی ویژه ورزشکاران و مربیان

بر اساس تقویم آموزشی کمیته آموزش و پژوهش کرمانشاه، چهار دوره آموزشی سه ساعته ویژه ورزشکاران رشته های تیراندازی، قایقرانی و کارکنان شرکت گاز با هدف ارتقاء سطح دانش مربیان و ورزشکاران و بر اساس نیازسنجی صورت گرفته در هفته پایانی مرداد ماه برگزار شد.

نسرین نازیی مسوول کمیته آموزش و پژوهش هیأت پزشکی ورزشی در گفت و گو با سایت خبری هیأت ضمن اعلام این خبر به لزوم توسعه دانش و آگاهی ورزشکاران و مربیان اشاره کرد و گفت: پزشکی ورزشی هم اکنون نقش مهمی در موفقیت ورزشکاران دارد که این مهم در حوزه های درمان، توانبخشی، تغذیه، روانشناسی و سایر حوزه های مرتبط کاملا شناخته شده و جامعه حرفه ی ورزش نیز در المپیک ریو شاهد گسترش استفاده از دانش روز برای موفقیت ورزشکاران در رشته ها و کشورهای مختلف بودند.


مسوول کمیته آموزش کرمانشاه افزود : هیأت پزشکی ورزشی بر اساس رسالت تعیین شده در حوزه سلامت و در راستای پشتیبانی از ورزش قهرمانی و سلامت همگانی با بهره مندی از کلیه ظرفیت ها و توانمندی های موجود آماده ارائه خدمات آموزشی مطلوب به کلیه ورزشکاران و مربیان در بالاترین سطح ممکنه و با بهره گیری از دانش روز اساتید مجرب و کارآزموده می باشد.


نازیی ادامه داد : در سال جاری رویکرد هیأت پزشکی ورزشی در برگزاری دوره های آموزشی مخاطب محور بوده و براساس نیازسنجی صورت گرفته با توجه به درخواست هیأت های ورزشی خدمات آموزشی ارائه می دهد. بر این اساس در هفته جاری دوره آموزشی روانشناسی ورزشی با تمرکز روی موضوع کنترل و هیجان و تغذیه ورزشی شامل اصول و روش توصیه های علمی جهت نیل به موفقیت در فرآیند قبل، حین و بعد از ورزش برای ورزشکاران تیراندازی برگزار و شرکت کنندگان تیم های منتخب با مباحث آموزشی آشنا شدند.


همچنین دوره آموزشی مستمر و مداوم احیاء قلبی و ریوی به عنوان دوره ی ضروری برای کلیه ورزشکاران با هدف یادگیری مهارتهای خاص احیاء در هنگام بروز حوادث احتمالی در بخش عملی با همکاری فوریت های پزشکی با شرکت ورزشکاران قایقرانی برگزار شد.


نازیی گفت : هیأت پزشکی روزشی کرمانشاه در سال 95 علاوه بر هیأت های ورزشی به کلیه سازمانها و ادارات نیز خدمات آموزشی ارائه می نماید که بر این اساس دوره آموزشی 3 ساعته تغذیه ورزشی نیز ویژه ورزشکاران سرکت گاز استان کرمانشاه در تاریخ 31 مرداد ماه برپا و شرکت کنندگان با مقدمات و تعاریف، اصول تغذیه ورزشی و آشنایی اولیه با مکمل های ورزشی زیر نظر مدرسین دوره آشنا شدند.


قابل ذکر است در این دوره های آموزشی اکبر آزادی در بخش کارگاه تئوری و عملی احیاء پایه قلبی - ریوی ،  مسعود نصیری و سارا مرادی در بخش تغذیه ورزشی، نسرین نازیی در روانشناسی ورزشی به عنوان مدرس حضور داشتند.


برای مشاهده گزارش تصویری لطفا اینجا کلیک فرمایید