شنبه ۱۳ شهریور ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۷

با بالاترین سطح کیفی؛

دوره 101 ماساژ ورزشی در کرمانشاه برگزار شد.

بر اساس تقویم کمیته آموزش و پژوهش فدراسیون پزشکی ورزشی، 101 امین دوره آموزشی ماساژ ورزشی به میزبانی کرمانشاه از تاریخ 6 الی 11 شهریور ماه در محل سالن آمفی تئاتر بانک صادرات برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی هیأت پزشکی ورزشی کرمانشاه در این دوره آموزشی که به مدت شش روز با پذیرش محدود و حضور 40 نفر از دانش پذیران استانهای اصفهان، هرمزگان، خوزستان، آذربایجان غربی، همدان، قزوین، تهران، ایلام، اراک، خراسان رضوی، کرمانشاه برپا شد، شرکت کنندگان با آخرین مباحث تئوری و عملی در حوزه دانش ماساژ ورزشی به صورت تئوری و عملی آشنا شدند.


وحید خسروی دبیر هیأت پزشکی ورزشی کرمانشاه که در مراسم اختتامیه دوره از نقش بی بدیل و موثر علم پزشکی ورزشی در بهبود عملکرد و کارایی ورزشکاران سخن می گفت به ضرورت ارتقاء سطح دانش ورزشکاران و مربیان اشاره کرد و اظهار داشت : در حال حاضر پزشکی ورزشی جزء لاینفک چرخه موفقیت ورزشکاران محسوب می شود و بر این اساس هیأت پزشکی ورزشی با برنامه ریزی صورت گرفته در تمامی حوزه ها از جمله تغذیه، روانشناسی، ماساژ ورزشی، آسیب شناسی ورزشی و سایر مباحث مورد نیاز با رویکرد مخاطب محور، دوره های آموزشی کاربردی را با هدف افزایش کارایی ورزشکاران برگزار می­نماید.


خسروی افزود : اهمیت و نقش پزشکی ورزشی به عنوان پشتیبان و حامی اصلی ورزش قهرمانی و سلامت همگانی در بین آحاد جامعه تبیین و تعریف شده و نتایج و بازخور خدمات مطلوب آموزشی، درمانی و مشاوره ی ارائه شده با رویکرد بهبود عملکرد و کارایی ورزشکاران در میادین رقابتی و قهرمانی، همگی حاکی از حضور و تلاش مجموعه پزشکی ورزشی در راستای تحقق اهداف پیش بینی شده مبنی بر توسعه ورزش می باشد.


دبیر هیأت پزشکی ورزشی کرمانشاه  تعامل سازنده و مطلوب با هیأت ها و باشگاههای ورزشی را یادآور شد و گفت : با هدف توسعه همه جانبه ورزش برای کلیه تیم های منتخب و ورزشکاران ملی پوش قبل از اعزام به رقابتها و اردوهای ورزشی در قالب پروتکلی مشخص خدمات آموزشی، درمانی و مشاوره ای ارائه می شود و با توجه به رویکرد مخاطب محور بودن دوره های آموزشی،  کلیه نیازهای آموزشی جامعه مخاطب در حوزه پزشکی ورزشی پوشش داده می شود.


خسروی در ادامه از تحلیل و تفسیر نتایج نظرسنجی توسط کمیته آموزش و پژوهش هیأت پزشکی ورزشی کرمانشاه در خصوص دوره آموزشی ماساژ ورزشی خبر داد و تصریح نمود : نتایج بررسی اولیه حاکی از رضایتمندی بسیار مطلوبی بوده و این مهم  نشان از تلاش بی همتای مجموعه همکاران و اساتید مجرب بوده که کلاس منتج به یادگیری پویا شده است.


قابل ذکر است در این دوره آموزشی مباحث روز و استاندارد ماساژ ورزشی بر اساس سرفصل های تدوین شده و با تدریس اساتید مجرب و آموزش دیده فدراسیون پزشکی ورزشی ارائه و شرکت کنندگان در قالب کارگاه های تئوری و عملی با مباحث آشنا شدند.


لطفا برای مشاهده گزارش تصویری اینجا کلیک فرمایید