شنبه ۱۵ آبان ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۵

نکاتی درباره استفاده از تردمیل

تردمیل

استفاده از تردمیل برای افراد دارای مشکلات استخوانی و مفاصل پا توصیه نمی شود چرا که این اقدام سبب آسیب زدن بیشتر به مفاصل می شود و افراد دارای این مشکل باید از استفاده از این دستگاه اجتناب کنند.

کسانی که قصد دارند از تردمیل به عنوان وسیله ای برای تناسب اندام و سلامتی استفاده کنند، حتما با پزشکان طب ورزشی و توانبخشی و یا فیزیوتراپ ها مشورت کنند .کسانی که دارای درد در نواحی زانو، مچ پا و کمر هستند و یا آسیب دیدگی در عضلات و مفاصل دارند نباید از تردمیل استفاده کنند .بیماران مبتلا به مشکلات قلبی و تنفسی نیز برای استفاده از تردمیل باید مشورت و توصیه پزشک خود را داشته باشند.



کفش مناسب برای دویدن بر روی تردمیل یکی از مهمترین مواردی است که باید به آن توجه داشت چرا که اگر بهترین تردمیل را هم داشته باشید به هیچ وجه از داشتن کفش مناسب برای دویدن بی نیاز نیستید که دراین زمینه توصیه می شود از کفش های ˈرانینگ ˈ استفاده شود.



برخی از افراد پس از مدت ها پیاده روی بر روی تردمیل از پا درد شکایت دارند که چنین کسانی بهتر است در تهیه کفش مناسب برای این ورزش دقت بیشتری به عمل آورند .



تردمیل مناسب باید شاخص های لازم را داشته که ازجمله موارد آن عبارت است از :



- دستگاه باید جداول مربوط به انواع تمرین متناسب با سن فرد و هدف تمرین را روی پنل و در دفترچه راهنما داشته باشد و همچنین دستگاه باید قادر به ثبت و نمایش تعداد ضربان قلب را حتی الامکان به شکل بی سیم(با کمربند مخصوص) بر روی پنل خود داشته باشد .



- میزان  سرعت دستگاه باید در فواصل منظم قابل افزایش باشد که در دستگاه های استاندارد این فاصله یک دهم کیلومتر در ساعت است یعنی با هربار فشردن دکمه سرعت یک دهم کیلومتر در ساعت بر سرعت دستگاه اضافه می شود .





- سطحی   که  زیر تسمه قرار دارد و وزن فرد را تحمل می کند باید انعطاف پذیری مناسب داشته باشد تا از وارد آمدن فشارهای اضافی به پا جلوگیری شود .



  - در  تمرین با اهداف سلامتی (تمرین خانگی) شیب دادن به دستگاه ضروری نیست و توصیه نمی شود، زیرا صدمه زیادی به مفاصل افراد وارد می کند .



- با توجه به اینکه هدف بیشتر افراد در استفاده خانگی از تردمیل کنترل وزن و حفظ سلامتی است توصیه می شود از این دستگاه با سرعت متوسط یا پائین در مدت 20 تا 40 دقیقه استفاده شود .



- در مصارف خانگی توصیه می شود در شروع تمرین با این دستگاه از سرعت های پایین استفاده شود و به صورت تدریجی سرعت آن به حد متوسط برسد .



 افشین رهبری- عضو کمیته توانبخشی فدراسیون پزشکی ورزشی


ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.