یکشنبه ۱۶ آبان ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۲

راهکارهای بعد از پرخوری

تغذیه

برای چند لحظه آرام باشید. خبر خوب این است که اگر شما نسبت به غذا خوردن خود حساس باشید و به طور منظم ورزش کنید، یک وعده غذایی شما را از بین نمی برد. برای افزایش نیم کیلو در چربی بدن، شما باید ۳۵۰۰ کالری انرژی مصرف کنید.


  • دکتر ربکا ریوز از دانشگاه هادسون می گوید : همه ما شاید گاهی در خوردن زیاده روی کنیم. هیچکس عادات غذایی کامل ندارد. ما باید یاد بگیریم که به خود اجازه بدهیم گاهی پرخوری کنیم و سپس به برنامه غذایی روزانه خود بازگردیم. مشکل اینجاست که پرخوری برای اغلب آمرکایی ها یک بار نیست و به صورت یک عادت غذایی درآمده. در بعضی مناطق در یک روز فرد ۱۵۰۰-۵۰۰ کالری مصرف می کند. این افراد اگر با دقت به برنامه غذایی خودد ننکرند، دچار اضافه وزن می شوند.

  • خودتان را تنبیه نکنید. ممکن است احساس شکست کنید و بگویید: آه من رژیمم را رها کردم. در این شرایط از خود ناراضی نباشید. شما فقط ۱ روز پر خوری کرده اید. دوباره سعی کنید و اندازه وعده های غذایی را در روز بعد با دقت بیشتری مراعات کنید.

  • برنامه غذایی خود را در دوره های طولانی تر تنظیم کنید. معمولا" افراد در هفته غذای سالم تری را با دقت بیشتر می خورند و آخر هفته کالری بیشتری دریافت می کنند. اگر شما هم جز این افرا هستید که در میهمانی آخر هفته غذای بیشتری مصرف می کنید، بقیه روزهای هفته آن را جبران کنید.

  • حساس غذا خوردن را از سر بگیرید. ممکن است وسوسه شوید برای جبران کالری اضافی که خورده اید، در روز بعد، وعده های غذایی را حذف کنید. اما حذف ناهار یا صبحانه شما را در معرض خطر پرخوری بعدی قرار می دهد. توصیه می شود وعده های کوچک میوه و سبزی غنی از فیبر را آماده کنید: تا زمانی که احساس گرسنگی کنید صبر کنید، سپس یک صبحانه سبک یک کاسه ماست یا توت فرنگی میل کنید. برای میان وعده صبح از ۱ عدد میوه استفاده کنید. در وعده ناهار یک ظرف بزرگ سالاد با چند تکه گوشت مرغ میل نمایید. در میان وعده عصر یک کاسه سبزیجات همراه یک عدد پرتقال و برای شام سبزیجات فراوان با یک تکه ماهی بخورید.

  • بعد از پرخوری وزن خود را اندازه گیری نکنید. اضافه وزن به دلیل افزایش چربی بدن نیست، ممکن است به دلیل احتباس مایعات در اثر مصرف زیاد نمک باشد. پیشنهاد می شود در روزی از هفته وزن خود را اندازه گیری نمایید که مطمئن باشید کمترین وزن را دارید.

  • به برنامه ورزش روزانه خود بازگردید. ورزش زیاد برای سوزاندن مقدار غذایی که پرخوری شده، ممکن است باعث صدمه به عضلات و مفاصل شود و فرد ورزش را کنار بگذارد. چرخه معیوب ایجاد می شود و فرد دوباره به خوردن روی می آورد.

  • غذایی را که می خورید محاسبه کنید. یک هدف برای کالری روزانه خود تنظیم کنید و با استفاده از وب سایت ها یا برنامه های موبایل، غذای خود را انتخاب کنید.



تنها راه برای بردن این مسابقه این است که برنامه ریزی هفتگی برای کالری خود داشته باشید.



شما باید هر بار که ۱ قاشق غذا را از بشقاب به سمت دهان خود می برید، هوشیار باشید.



سارا مرادی کارشناس ارشد تغذیه و مسوول کمیته تغذیه هیأت پزشکی ورزشی استان کرمانشاه



Refernce : www.ars.usda.gov/news  


ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.