پنجشنبه ۲۰ آبان ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۶

پزشکی ورزشی و ورزش دانش آموزی فارس تفاهم نامه امضا می کنند

فارس

در نشست هم اندیشی هیات پزشکی ورزشی استان فارس با اداره تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش فارس راهکارهای توسعه خدمات پزشکی ورزشی به دانش آموزان مورد نقد و بررسی قرار گرفت.

یه گزارش روابط عمومی هیات پزشکی ورزشی استان فارس، در این نشست  دکتر حیدر صفرپور، سرپرست هیات پزشکی ورزشی استان فارس، با بیان اینکه در شرایط فعلی بزرگترین و جدی ترین آسیب در جامعه تغییر سبک زندگی شهروندان است، افزود: امروزه می توان به یکی از این  موارد که نامتعارفی در بدن برخی از دانش آموزان از جمله اضافه یا کاهش وزن است اشاره کرد که در اثر بی اطلاعی فرد در حوزه پزشکی، بهداشت و سلامت به وجود آمده که باید متولیان این حوزه به آن نگاه ویژه و با هم اندیشی و همفکری یکدیگر برای رفع آن برنامه ریزی کنند.



وی با بیان اینکه با رویکرد جدیدی که در حوزه سلامت، ورزش  و پزشکی شکل گرفته و پتانسیل های خوبی که در این حوزه ها وجود دارد و برآن بودیم که چگونه این پتانسیل ها به جامعه برگردد، گفت : اعتقاد داریم که هرچه ظرفیت در هیات پزشکی ورزشی وجود دارد باید با برنامه ریزی صحیح و تمام توان به جامعه برگشت داده شود.



دکتر صفرپور در بخش دیگری از سخنان خود به ناهنجاری های اسکلتی در برخی از دانش آموزان اشاره کرد و تصریح کرد: ظرفیت های خوبی در هیات پزشکی ورزشی با حضور اساتید و پزشکان نام آشنای کشورمان وجود دارد که می توان با چتر گسترده ی این هیات  برای به دور بودن دانش آموزان از آسیب اقدام کرد.



وی  اظهار داشت: با توجه به استقبال گسترده دانش آموزان از ورزش قطعا نیاز هست تا پزشکی ورزشی را در کنار خود برای صحیح ورزش کردن و حداقل آسیب ها احساس کنند.



دکتر صفرپور با بیان اینکه رویکرد ما تعامل و تفاهم در حوزه ها و اقشار مختلف جامعه نسبت به پزشکی ورزشی است، افزود :با مشارکت و هم فکری با انعقاد یک تفاهم نامه ماندگار می توانیم به سمت و سویی حرکت کنیم تا شاهد شکوفایی بیشتر دانش آموزان در سلامت و ورزش باشیم.



 استقبال از خدمات و ایده های پزشکی ورزشی



 در ادامه این نشست دکتر حاجی زاده رئیس اداره تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش فارس به وجود 850 هزار نفر دانش آموز و 70 هزار نفر فرهنگی در 8 هزار مدرسه استان اشاره کرد و گفت: با تفاهم و هم اندیشی هر دو مجموعه می توان افق های دور را در حوزه سلامت دانش آموزان ورزشکار ترسیم و آینده بسیار درخشانی را پیش بینی کرد.



دکتر حاجی زاده با بیان اینکه مسابقات استانی دانش آموزان معمولا از اسفند ماه با حضور حداقل 8 هزار نفر آغاز و تا اردیبهشت ماه سال آینده به طول می انجامد، افزود: در مسابقات کشوری هم جزء استان هایی هستیم که با حضور 50 تیم و نزدیک به 600 نفر همیشه با موفقیت به رده های بالا در سطح کشور راه می یابیم.



وی در ادامه به معضلاتی که در خصوص عضویت بیمه ورزشی دانش آموزان در گذشته وجود داشت اشاره کرد و تصریح کرد:امیدوار و خوشبین هستیم مشکلات را به طور کامل حذف و یا به حداقل رسانده تا شاهد حضور بهتر دانش آموزان در حوزه پزشکی ورزشی  و رقابت های استانی و  کشوری باشیم.



همچنین دکتر جعفری معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان فارس گفت:: معاونت تربیت بدنی و سلامت متولی اعمال سیاست های کلی و نظارت برحوزه ورزش و سلامت دانش آموزان بوده و با تشکیل فدراسیون ورزش دانش آموزی در کشور و هیات در استان ها که ریاست آن را عضوی از اداره تربیت بدنی و سلامت عهده دار است عملا اجرای ورزش های دانش آموزی به این تشکیلات واگذار شده است.



دکتر جعفری با اشاره به اینکه تعامل هیات ورزش دانش آموزی با هیات های ورزشی می تواند خدمات کارآمد و مطلوبی را برای دانش آموز به ارمغان بیاورد، افزود: در طول دوران مسئولیت با همکاری اعضای مجموعه توانستیم ارتباط و تعامل خوبی را با برخی هیات های ورزشی ایجاد کنیم که امروزه شاهد رشد و نمود بسیار خوب و قابل توجه ای در این حوزه ها هستیم.



وی تصریح کرد: به پیشنهاد رئیس و کارشناسان مسئول اداره تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش فارس و همچنین هیات ورزش دانش آموزی مبنی بر تعامل و تفاهمی مطلوب بین دو مجموعه استقبال کرده و خواستار هم اندیشی بیشتر در حوزه پزشکی و و ورزشی دانش آموزان هستیم.



معاونت تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان با بیان اینکه ظرفیت های قابل توجه ای در حوزه ورزش و پزشکی وجود دارد که می تواند با همفکری و همکاری هر دو مجموعه پیشرفت های چشمگیری بدنبال داشته باشد، اضافه کرد: قطعا مجموعه پزشکی ورزشی می تواند با ارائه خدمات کارآمد در ورزش دانش آموزی و مثمر ثمر واقع شود.



جعفری با بیان اینکه مجموعه اداره تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش آماده است تا با تفاهم نامه ای تعامل خود را با هیات پزشکی ورزشی گسترس دهد، عنوان کرد: پیشنهاد ما بر این است کارگروهی با حضور متخصصین از دو مجموعه برای انعقاد یک تفاهم نامه تشکیل شود تا بتوانیم هرچه سریعتر وارد فاز عملیاتی آن شویم.


ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.