پنجشنبه ۲۰ آبان ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۳

رئیس هیات پزشکی ورزشی گلستان:

افزایش رضایتمندی جامعه ورزش اولویت اصلی ماست

علی اصغر آیت الهی

رئیس هیات پزشکی ورزشی گلستان گفت: هیات پزشکی ورزشی با تعامل خوبی که با فدراسیون پزشکی ورزشی، اداره کل ورزش و جوانان استان و دانشگاه علوم پزشکی استان داشته توانسته خدمات قابل ملاحظه ای را در حوزه های آموزش، درمان، پوشش مسابقات و... به ورزش گلستان ارائه کند.



به گزارش روابط عمومی هیات پزشکی ورزشی استان گلستان، دکتر علی اصغر ایت الهی در نشست هم اندیشی این هیات، افزود: سعی ما بر این است که پرداخت هزینه های درمان ورزشکاران آسیب دیده در اسرع وقت انجام پذیرد خوشحالیم که مرکز فیزیوتراپی سروش هیات نیز با ارائه خدمات فیزیوترابی به ورزشکاران مصدوم توانسته رضایت ورزشکاران را فراهم آورد.



دکترآیت اللهی اظهار داشت: هیات پزشکی ورزشی یک هیات پشتیبان و حمایت کننده در زمینه درمانی از تمامی ورزشکاران و مربیان استان است و گسترش این حمایت مستلزم عضویت ورزشکاران در کمیته خدمات درمانی فدراسیون پزشکی ورزشی است که این کار با دریافت کارت بیمه ورزشی میسر می شود.



در ادامه اعضاء هیات به بیان نقطه نظرات خود پرداختند، بخش هایی از این اظهارات به این شرح است:



دکتراعرابی(عضو هیات رئیسه) :حمایت فدراسیون پزشکی ورزشی در بحث بیمه ورزشی هزینه های درمان ورزشکاران به خوبی پوشش داده می شود.



دکترحسینی(دبیرهیات) : قصد داریم مانند سال های طرح ارائه خدمات رایگان پزشکی به ورزشکاران، برگزاری کارگاه آموزشی و خدمات رایگان فیزیوتراپی به ورزشکاران را در دهه مبارک فجر اجرا کنیم.



خدیجه چاه کبوتری(نائب رئیس بانوان هیات) : تعداد زیادی از مربیان و ورزشکاران استان را بانوان تشکیل می دهند که ارائه خدمات مشاوره ای و آگاهی بخشی با برگزاری کارگاه های آموزشی از جمله کارهایی است که بوسیله هیات پزشکی ورزشی انجام می گیرد.



احسان عامری(مسئول کمیته آموزش) : از فروردین تا پایان مهرماه سال جاری 14 دوره آموزشی در سه حوزه ویژه جامعه پزشکی استان، کارمندان استان و جامعه ورزش استان با موضوعات متنوع پزشکی ورزشی برگزار شده است که تا پایان سال نیز بر طبق تقویم آموزشی هیات دوره های دیگری را برگزار خواهیم کرد.



دکتر راحمی(مسئول کمیته مبارزه با دوپینگ) : متاسفانه با وجود اطلاع رسانی فراوان باز هم شاهد استفاده از مکمل های غیرمجاز در سطح باشگاههای ورزشی هستیم که باید اقدامات بیشتری در این حوزه صورت پذیرد، در همین راستا بزودی دوره آموزشی لیست داروهای ممنوعه 2017 را برگزار خواهیم کرد.



عبدالله فرهنگی(مسئول کمیته روانشناسی) : وجود روانشناس در کنار تیم های ورزشی نقش قابل توجهی در موفقیت ورزشکاران دارد، کمیته روانشناسی هیات آمادگی دارد که با برگزاری کارگاه های آموزشی و ارائه خدمات مشاوره ای به تیم های ورزشی استان در این راستا اقدام نماید.



محدثه نامجو مسئول کمیته تغذیه هیات گفت: متاسفانه شاهد آن هستیم که در بسیاری از باشگاه های ورزشی افراد نا آگاه و بدون مجوز از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اقدام به تجویز داروها و مکمل ها برای ورزشکاران می نمایند که صدمات زیادی را به مربیان و ورزشکاران وارد می نماید، کمیته تغذیه هیات آمادگی آن را دارد که با برگزاری دوره های آموزشی و ارائه خدامات مشاوره ای تغذیه به ورزشکاران در راستای آگاهی بخشی مناسب به ورزشکاران اقدام نماید.



عبدالواحد میرابی(کاربر رایانه کمیته خدمات درمانی) : آمار ورزشکاران سازمان یافته استان در سال جاری نسبت به سال گذشته رشد خوبی داشته و با برنامه ریزی صورت گرفته در سطح استان شاهد افزایش این آمار تا پایان سال جاری خواهیم بود.



حسن آیت الهی(مسئول کمیته مسابقات) : کمیته پوشش مسابقات از ابتدای سال مسابقات مختلفی را در سطح استان پوشش پزشکی داده است.



در پایان موارد ذیل به تصویب رسید:



- تعامل بیشتر با اداره کل ورزش و جوانان استان و فدراسیون پزشکی ورزشی



- تعامل کمیته آموزش هیات با دانشگاه علوم پزشکی جهت برگزاری دوره های آموزشی



- برگزاری جلسه مشترک با هیات های ورزشی استان جهت تشریح خدمات هیات پزشکی ورزشی



- تعامل با صدا و سیمای مرکز گلستان جهت حضور کارشناسان هیات در برنامه های ورزشی



- برگزاری جلسه مشترک با معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی جهت پیگیری فروش مکمل های غیرمجاز



- برگزاری جلسات اعضاء هیات به صورت فصلی


ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.