پنجشنبه ۲۰ آبان ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۷

با استقبال ۲۰۰ نفره در کرمانشاه برگزار شد؛

کارگاه آموزشی گام به گام با ورزش کودک

کرمانشاه

کارگاه آموزشی گام به گام با ورزش کودک با هدف توسعه سلامت و ایجاد نشاط برای جامعه با رویکرد هدایت و حمایت صحیح والدین جهت رشد و تعالی کودکان بالخص در محیط ورزش با همکاری هیأت پزشکی ورزشی کرمانشاه و مهد کودک شیما با روز سه شنبه به مدت ۴ ساعت آموزشی با حضور ۲۰۰ نفر از والدین در محل سالن آمفی تئاتر حضرت ولی عصر ( عج ) ورزش و جوانان کرمانشاه برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی هیات پزشکی ورزشی کرمانشاه، این کارگاه آموزشی بر اساس طرح ریزی صورت گرفته در سه بخش با ارائه مباحثی در خصوص اجرای طرح ساختار قامتی و اصطلاحا ناهنجاریهای اسکلتی، آشنایی با استعدادیابی ورزشی در رده های سنی، تغذیه ورزشی کودکان، فراگیری مهارتهای روانشناختی و تبیین روابط مثلثی مربی، والدین و کودک آغاز و در پایان هر بخش، به مدت ۱۵ دقیقه پرسش و پاسخ انجام شد.



نسرین نازیی مسئول کمیته آموزش و پژوهش هیأت پزشکی ورزشی کرمانشاه گفت : با توجه به نیازسنجی صورت گرفته و بر اساس رویکرد مخاطب محور این کارگاه آموزشی برنامه ریزی شد که حاکی از تحقق رسالت وشعار اصلی فدراسیون پزشکی ورزشی مبتنی بر پشتیبانی بر ورزش قهرمانی و سلامت همگانی می باشد.



وی توجه به ورزش همگانی و سلامت کودکان ورزشکار را بسیار پراهمیت و ضروری خواند و تاکید داشت : هیأت پزشکی ورزشی علاوه بر برگزاری کارگاه های تخصصی ویژه مربیان و ورزشکاران، خدمات شایانی به کلیه ورزشکاران سطوح همگانی نیز ارائه خواهد داد.



در این کارگاه آموزشی دکتر مژگان سعیدی، دکتر مریم شیرمستی و دکتر نگین قربانی به عنوان مدرسین روانشناسی، تغذیه و توانبخشی حضور داشتند.



قابل ذکر است هیأت پزشکی ورزشی کرمانشاه با هدف توسعه همه جانبه ورزش ودر راستای تعامل و همکاری مطلوب با هیأت ها و باشگاههای ورزشی برای کلیه تیم های منتخب و ورزشکاران ملی پوش قبل از اعزام به رقابتها و اردوهای ورزشی در قالب پروتکلی مشخص خدمات درمانی و مشاوره ای ارائه می کند. که لازمه این مهم انجام هماهنگی از طریق تیم ها، باشگاهها و هیأت های ورزشی برای ورزشکاران حاضر در رقابت های داخلی و خارجی می باشد و با توجه به رویکرد مخاطب محور کلیه نیازهای آموزشی جامعه مخاطب در حوزه پزشکی ورزشی پوشش داده خواهد شد.