شنبه ۲۹ آبان ۱۳۹۵ - ۰۸:۱۹

درد دو هفته ای زانو را جدی بگیرید

زانو

محققان معتقدند نیمی از بزرگسالان تا رسیدن به سن ۸۵ سالگی حداقل در یکی از پاهای خود دچار آرتروز می‌شوند و البته این ریسک در بین افراد چاق بیشتر است.

دکتر جمشید جهانی، مسئول کمیته تحقیقات و پژوهش هیات پزشکی ورزشی استان فارس، ضمن بیان مطلب فوق افزود:محافظت از زانو در سنین جوانی می‌تواند از بروز مشکلات جدی‌تر مانند آرتروز و مشکلات زانو در سنین بالا پیشگیری کند. هر زمان که شما قدم برمی‌دارید سه برابر وزن خود را به زانوی خود وارد می‌کنید. زمانی که می‌دوید فشار وارده به ۵ برابر می‌رسد. زمانی که  می‌پرید شدت فشار ۷ برابر می‌رسد. اگر  مرتبا در زانوهای خود احساس درد می‌کنید، تغییر شیوه زندگی می‌تواند به عنوان اولین اقدام مورد نظر قرار بگیرد.

وی افزود:کاهش وزن تا ۷۰ درصد و ورزش کردن تا ۳۰ درصد می‌تواند در کاهش دردها موثر باشد. ورزش‌های با شدت متوسط مانند شنا و دوچرخه سواری نیز بسیار بهتر از دویدن یا شنا کردن می‌تواند در حفاظت از زانوها موثر باشد. تقویت عضلات ران‌ها و کمر در کاهش فشار زیاد روی زانوها موثر است.

دکتر جهانی گفت:اگر  بیش از دو هفته به طور مداوم احساس زانودرد دارید حتما باید به پزشک مراجعه کنید، چرا که ممکن است مشکلی در زانوی شما وجود داشته باشد که با گذشت زمان امکان حادتر شدن آن وجود دارد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.