شنبه ۶ آذر ۱۳۹۵ - ۱۷:۴۴

هیات پزشکی ورزشی استان برگزار کرد؛

اولین دوره روانشناسی ورزشی ویژه مربیان سیستان و بلوچستان

سیستان

اولین دوره آموزشی روانشناسی ورزشی ویژه مربیان ورزش و معلمین تربیت بدنی استان سیستان و بلوچستان با حضور ثوری مدیر کل اداره ورزش و جوانان استان و دکتر لاله سامع سرپرست کمیته روانشناسی فدر اسیون پزشکی ورزشی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی هیات پزشکی ورزشی سیستان و بلوچستان، دکتر علی عرب رئیس هیأت پزشکی ورزشی  استان هدف از برگزاری این دوره را افزایش سطح دانش مربیان و آشنایی آنها با مباحث روانشناسی ورزشی اعلام کرد و افزود : روانشناسی مربیگری و ویژگی مربیان، شناسایی انگیختگی و اضطراب در ورزشکاران و آموزش تکنیک های کنترل آن، تکنیک های افزایش تمرکز ورزشکاران در شرایط مسابقه و تمرین و راهکارهایی برای افزایش اعتماد به نفس مباحثی بود که توسط خانم دکتر سامع رییس کمیته روانشناسی فدراسیون پزشکی ورزشی در این دوره تدریس شد.



دکتر عرب  با تاکید بر لزوم توجه به مسائل روانشناسی جهت کسب حداکثراثربخشی در ورزش گفت : هر قدر که جسم آماده و ورزیده باشد، اگر ذهنی که آن را آماده می کند فاقد ورزیدگی و آمادگی باشد جسم به درستی هدایت نخواهد شد بنابراین توجه به مباحث روانشناسی یک ضرورت می باشد.



 همچنین سرپرست کمیته روانشناسی فدراسیون پزشکی با اشاره به اهمیت روانشناسی در ورزش بیان کرد : ورزش قسمتی کوچکی از زندگی ما است بنابراین اگر ما بتوانیم شرایط مناسبی را در ورزش برای ورزشکاران و فرزندانمان بوجود بیاوریم می توانیم این الگو را در بخش های مختلف زندگی آنها پیاده کنیم تا با آرامش و هدفگذاری با انگیزه تر از گذشته به زندگی نگاه کنند.



دکتر سامع استقبال از این دوره را در سطح کشور بی نظیر اعلام کرد و گفت : با توجه به اینکه تاکنون کلاس های روانشناسی ورزشی متعددی در استانهای مختلف برگزار شده اما این دوره در سیستان و بلوچستان با استقبال بسیار زیاد مربیان ورزش همراه شد که در کشور بی نظیر و چشمگیر بود.



وی افزود : خوشحالم که مربیان سیستان و بلوچستان علاقه مند به افزایش دانششان هستند. مطمئنا با افزایش دانش، بینش و نگرش مربیان هم نسبت به حرفه شان تغییر خواهد کرد.


ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.