یکشنبه ۲۱ آذر ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۰

ادامه نشست های هم اندیشی در هیات پزشکی ورزشی فارس

ارائه خدمات کارآمد رشد ورزشکاران را به همراه دارد

فارس

رئیس هیات کبدی استان فارس گفت:با عملکرد مطلوب و کارآمد هیات پزشکی ورزشی فارس شاهد آینده درخشانی در جامعه ورزش خواهیم بود.

به گزارش روابط عمومی  هیات پزشکی ورزشی استان فارس، عباس رضایی در ادامه جلسه های هم اندیشی هیات های مختلف ورزش با هیات پزشکی ورزشی استان، افزود: نکته بسیار ارزنده ای رو که ما امروز شاهد هستیم دغدغه خاطر مسئولان این هیات برای بازگرداندن هرچه سریعتر ورزشکار آسیب دیده به جامعه ورزش است.



وی با اشاره به اینکه مهم تر از دوره درمان و بازگشت ورزشکار آسیب دیده به جامعه ورزش، ایجاد شرایط آموزشی برای ورزشکار است، تصریح کرد: باید با افزایش علم و دانش، ورزشکار این آگاهی را داشته باشد که چگونه با آسیب به وجود آمده برخورد کند که شدت آسیب بیشتر نشود.



سرپرست هیات کبدی استان اظهار داشت: امیدوارم شهروندان و همچنین متولیان و مسئولین مربوطه به این باور بیشتر اهتمام داشته باشند که پیشگیری بهتر از درمان است چرا که برای این مهم هنوز به نقطه مورد نظر و مطلوب نرسیده ایم در صورتی که در بخش درمان بسیار تلاش کرده و صاحب نظر شده ایم.



رضایی گفت: با تلاش هایی که در مجموعه پزشکی ورزشی استان صورت گرفته است آینده روشنی رو برای جامعه استان ترسیم می کنیم و مطمئن هستیم که در آینده به موفقیت های بیشتری در جامعه ورزش دست خواهیم یافت.





سرپرست هیات کبدی فارس به بازتاب فعالیت های هیات پزشکی ورزشی استان در رسانه ها اشاره کرد وتصریح کرد: در حوزه اطلاع رسانی انصافا شاهد فعالیت های گسترده و مطلوبی از هیات پزشکی ورزشی چه در رسانه های مکتوب و چه در رسانه های دیداری و شنیداری از جمله صدا و سیما، خبرگزاری ها و سایت های خبری نیز شاهد هستیم که واقعا هرچقدر در این حوزه تلاش شود مثمر ثمر خواهد بود.



رضایی همچنین از آمادگی این هیات جهت برگزاری آموزش های متناوب با مشارکت و همکاری هیات پزشکی ورزشی فارس خبر داد و گفت: آماده هستیم تا جهت ارتقای سطح دانش مربیان و ورزشکاران این رشته هرآنچه را که لازم باشد برنامه ریزی کرده و برای پیشرفت و سلامت جامعه گام های بلندتری را نیز برداریم.



در ادامه دکتر صفرپور سرپرست هیات پرشکی ورزشی استان فارس ضمن خیر مقدم و تقدیر از تلاش های بی  وقفه رئیس هیات کبدی در استان، از پیگیری و برنامه ریزی های دقیق مدیریت این هیات برای ارتقای و فراهم کردن زمینه این ورزش در شهرستان های استان و جذب ورزشکاران به این رشته جذاب تشکر کرد.



صفرپور با بیا اینکه هرآنچه را که امروز از فعالیت های پزشکی ورزشی مشاهده می کنیم قطعا ثمره زحمات کشیده شده این هیات از گذشته تابحال است که امروز شاهد و ناظر آن هستیم.



وی با اشاره به برنامه ریزی و ساماندهی کمیته های مختلف هیات اظهارداشت:توانستیم با فعالیت های صورت گرفته در این مدت نگاه ها را تغییر داده و اعتماد جامعه ورزش را بیش از گذشته به هیات پزشکی ورزشی استان افزایش دهیم.



سرپرست هیات پزشکی ورزشی فارس بیان اینکه هیات پزشکی ورزشی استان می تواند خدمات گسترده ای رو به جامعه ورزش ارائه نماید، تصریح کرد: امروزسیاست هیات این است که با اولویت قراردادن مقوله آموزش که یکی از چند خدمات هیات پزشکی ورزشی می باشد بتوانیم با ارائه آن از بروز صدمات در ورزشکاران جلوگیری کرده و آسیب ها را به حداقل برسانیم و از خدمات درمان که از اولویت های چهارم ما شمرده می شود، در صورت بروز  آسیب به ورزشکار آنگاه به آن بپردازیم.



صفرپور با اشاره به اینکه باید شکل صحیح ورزش کردن را به ورزشکاران آموخت، اضافه کرد: باید نحوه برخورد درست با آسیب ورزشی رو به ورزشکار یاد داد.



وی با بیان اینکه در حوزه ورزش باید کارهای علمی پژوهشی را محکم تر و بیشتر از گذشته دنبال کرد، گفت: مثلا می توانیم شایع ترین آسیب را میان ورزشکاران رشته کبدی در استان بررسی کنیم و پس از مطلع شدن برای آن برنامه ریزی کنیم و با آموزش آسیب ها را به حداقل برسانیم.



 سرپرست هیات پزشکی ورزشی فارس به دیگر خدمات این هیات از جمله فعالیت های کمیته روانشناسی اشاره کرد و افزود: بحث روانشناسی که امروز مهم و به جد کمیته روانشناسی هیات آن را دنبال می کند بسیار جایگاه مهمی دارد زیرا برای شرکت در تمرینات و مسابقات تنها آمادگی جسمی لازم نیست و می بایست از لحاظ روحی و روانی یک ورزشکار در شرایط مطلوب باشد و غیر از این بازهم دچارآسیب خواهند شد و باز اینجا هیات پزشکی ورزشی جامعه ورزش را تنها نخواهد گذاشت و با مشاوره های مناسب فضا را برای فعالیت ورزشکاران فراهم خواهد کرد.



دکتر صفرپور به بحث تغذیه در ورزش پرداخت و تصریح کرد: باید به روند تغذیه ای ورزشکاران نظارت کرد و این یکی از موضوعات مهم دیگر است که کمیته تغذیه هیات پزشکی ورزشی آمادگی که به طور کامل به آن وارد شده و تمام موارد از جمله مصرف تغذیه مناسب ورزشکار نسبت به فعالیت های ورزشی در تمرین و مسابقات رو دنبال کند تا بتوان با اطمینان بیشتری به سمت هدف که همان پیروزی و سلامت است حرکت کند.



در پایان این جلسه هم اندیشی مقرر شد نامه های درخواست پوشش پزشکی مسابقات یک هفته قبل از اجرای مسابقه به هیات پزشکی ورزشی ارائه شود تا در پوشش پزشکی آن از پزشکیاران متخصص و آگاه به این رشته استفاده شود.



و همچنین مقررگردید تا در مباحث آموزشی خدمات متعددی از سوی هیات پزشکی ورزشی استان به رشته کبدی داده و بر اساس آمارعضویت ورزشکاران این رشته در کمیته خدمات درمانی هیات پزشکی ورزشی بسته های تشویقی تعریف شده در نظر گرفته شود.


ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.