سه‌شنبه ۳۰ آذر ۱۳۹۵ - ۱۹:۰۲

هیات پزشکی ورزشی فارس برگزار کرد؛

سمینار آموزشی نوشیدنی ها و مکمل های ورزشی

فارس

سمینار آموزشی نوشیدنی ها و مکمل های ورزشی در هیات پزشکی ورزشی استان فارس برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی هیات پزشکی ورزشی استان فارس ،این سمینار دو روزه به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد داریون در سالن آمفی تئاتر هیات پزشکی ورزشی استان فارس برگزارشد.



در این سمینار  اصول استفاده از مایعات و نوشیدنی ها، الکترولیت ها ،مکمل های مجاز و مکمل های اکوژن توسط دکترکاوه خبیری تدریس شد.



خبیری با بیان اینکه نوشیدنی ها موضوعی است که بحث آب را به دنبال خود دارد ، وقتی ورزشکار فعالیت ورزشی دارد و دچار تعریق شده دمای بدن او بالا رفته و مکانیسم های که در داخل بدن به صورت فیزیولوژیکی فعال می شود، باز در محیط مایع صورت می گیرد و این یک عامل خیلی حساس و بحرانی است که باید به آن توجه داشت.



متخصص فیزیولوژی ورزشی با اشاره به اینکه مکمل ها کار خاصی در اصل انجام نمی دهند مگر اینکه فرد دچار کمبودی باشد و بخواهد با استفاده از مکمل این کمبود را جبران کند، تصریح کرد: نیاز هست که دوره های مختلف در خصوص نوشیدنی ها و مکمل ها برگزار شود تا اطلاعات کاربردی ورزشکاران افزایش یابد.



خبیری خاطرنشان کرد: متولیان و افرادی که در بحث آموزش فعالیت دارند بسیار زیاد و امکان دسترسی افراد به اطلاعات بسیار بالاست ولی هنوز فرهنگ استفاده از اطلاعات و آموزش در جامعه ما جایگاه مناسبی پیدا نکرده است و دانش را باید به شکلی در جامعه افزایش داد که به یک تغییر نگرش یا باور برسد و اگر به آن رسید به عمل منتهی خواهد شد.


ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.