سه‌شنبه ۷ دی ۱۳۹۵ - ۱۹:۴۸

نکاتی درباره مرگ ناگهانی در ورزشکاران

قلب

نایب رییس بانوان هیات پزشکی ورزشی فارس گفت: تکان قلبی یا commotio cordisیکی از علتهای مرگ ناگهانی در ورزشکاران است.

به گزارش روابط عمومی هیات پزشکی ورزشی استان فارس، دکترزهرا تمدن افزود: ترومای بسته غیر نافذ به قفسه سینه در طی ورزش یا تفریح در فرد بدون بیماری قلبی - عروقی است که می تواند موجب مرگ ناگهانی شود .



وی سن متوسط افراد مبتلا به این عارضه را ۱۴ سال عنوان کرد و اظهار داشت :این عارضه در کودکان ونوجوانان با قفسه سینه نرمتر بیشتر مشاهده شده است.



نایب رئیس بانوان هیات پزشکی ورزشی فارس ،تصریح کرد: اریتمی وقتی اتفاق میافتدکه ضربه مستقیما روی قلب ودر فاصله زمانی ۱۰ الی ۳۰ میلی ثانیه اصابت کند و سفتی جسم برخوردکننده نیز ارتباط مستقیم با رخ دادن اریتمی دارد .   



دکتر تمدن در ادامه به ورزش هایی از جمله بیس بال- هاکی روی یخ- فوتبال و چوگان که بیشترین درصد رساندن این عارضه را به ورزشکار دارد اشاره کرد و گفت:در صورت مبتلا به این عارضه ،شروع سریع احیای قلبی عروقی ودفیبریلاسیون میزان بقا تا ۱۵ درصد گزارش داده شده است .



وی راهبردهای کاهش بروز این حالت را استفاده از توپ های با سختی کمتر و تغییر قوانین بازی ها ،عنوان کرد و افزود: استفاده از محافظ قفسه سینه به هنگام ورزش ودر دسترس قراردادن دفیبریلاتور می تواند از شدت آسیب به ورزشکار را بکاهد.


ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.