جمعه ۱۰ دی ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۲

دبیرکل نادو در آستانه سال نو میلادی اعلام کرد؛

پیگیری پروسه مبارزه با دوپینگ مطابق تازه ترین قوانین وادا

غلامرضا نوروزی

دبیر کل ستاد مبارزه ملی با دوپینگ از انتشار فهرست جدید داروهای ممنوعه توسط وادا خبر داد و گفت: همزمان با آغاز سال نوی میلادی(یکشنبه۱۲ دی ماه) تمام نمونه‌گیری‌ها از ورزشکاران شرکت کننده در میادین مختلف و آنالیز و اعلام نتیجه آنها بر اساس فهرست جدید منتشر شده انجام خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی پزشکی ورزشی ایران، دکتر غلامرضا نوروزی در گفت وگو با خبرگزاری های تسنیم و مهر، تصریح کرد: فهرست جدید داروهای ممنوعه توسط آژانس جهانی مبارزه با دوپینگ (وادا) منتشر شده است. این فهرست از روز یکشنبه(۱۲ دی ماه) و همزمان با آغاز سال ۲۰۱۷ میلادی در دستور کار نادوهای همه کشورها و از جمله ایران قرار می‌گیرد.



وی افزود: فهرست ۲۰۱۷ مواد ممنوعه وادا با کمترین جابه‌جایی نسبت به سال‌های گذشته منتشر شده، اما در هر صورت در بر گیرنده تغییرات و مواردی است که توجه به آنها توسط ورزشکاران طی سال نو میلادی الزامی است.



دبیر کل نادو ادامه داد: از روز یکشنبه تمام نمونه‌گیری‌ها از ورزشکاران شرکت کننده در میادین مختلف و آنالیز و اعلام نتیجه آنها بر اساس فهرست جدید منتشر شده انجام خواهد شد، به همین دلیل لازم است ورزشکاران کشورمان و حتی مربیان و مسئولان آنها این فهرست را مورد توجه قرار دهند.



دبیر کل ستاد ملی مبارزه با دوپینگ با اشاره به مثبت شدن دوپینگ یک بازیکن لیگ برتری فوتسال گفت: رای قطعی محرومیت وی پس از رسیدگی به درخواست استینافش اعلام می شود.



وی تصریح کرد: رسیدگی به درخواست استیناف بازیکن دوپینگی فوتسال در اولین نشست نادو طی روزهای آتی انجام خواهد شد. تا آن زمان و مشخص شدن حکم قطعی این بازیکن، محرومیت تعلیقی وی ادامه خواهد داشت.



رئیس فدراسیون پزشکی ورزشی همچنین در مورد مثبت اعلام شدن تست دوپینگ بشیر باباجان زاده و اینکه آیا این موضوع به نادو ایران هم اعلام شد، گفت: خیر؛ اصلا در جریان دوپینگ این کشتی گیر نبودیم. ظاهرا نمونه باباجان زاده که مثبت هم اعلام شده مربوط به جام جهانی ۲۰۱۶ شیراز می شود که بهمن ماه سال گذشته برگزار شد. این نمونه توسط ماموران اتحادیه جهانی کشتی گرفته شده بود و بر همین اساس مدیریت نتایج آن هم بر عهده خود آنها بود.


ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.