یکشنبه ۱۲ دی ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۹

امضاء تفاهم نامه همکاری اداره کل زندان ها و پزشکی ورزشی کرمانشاه

کرمانشاه

اداره کل زندانها و اقدامات تأمینی و تربیتی استان کرمانشاه با هدف تحقق اهداف پیش بینی شده در راستای توسعه سلامت کارکنان، زندانیان و سربازان، بهبود وضعیت اماکن ورزشی، پوشش خدمات درمانی و توسعه پژوهش در تعاملی سازنده و مثبت با هیأت پزشکی ورزشی تفاهم نامه همکاری آموزشی، پژوهشی و درمانی امضاء کرد.

به گزارش پایگاه پزشکی ورزشی کرمانشاه دکتر سعید کاظمی در نشستی مشترک ضمن تببین کارکردهای ورزش در سلامت جامعه به راهکارهای تدوین شده جهت تقویت رفتارها اجتماعی، تثبیت سلامت زندانیان، ارائه خدمات درمانی و مشاوره ای توسط تیم هیأت پزشکی اشاره کرد و اظهار داشت : تلاش برای تغییر و تحول با اصول علمی و حمایت از ورزش همگانی وظیفه اصلی پزشکی ورزشی است و با ارائه برنامه های مدون در حوزه چگونگی انجام فعالیت های ورزشی در صدد هستیم فرهنگ ورزش را نهادینه و امید و پویایی را به زندانیان با همکاری پرسنل کارا و پرتوان اداره کل زندانها برگردانیم.

رییس هیأت پزشکی ورزشی کرمانشاه استفاده از ظرفیت های خالی جهت ایجاد و طراحی ورزش تحت عنوان بازی و تفریح با رویکرد ایجاد نشاط و سلامت را یادآور شد و گفت : هدف ارزشمندی تدوین شده و یقیناً فرد زندانی نیز حتی اگر خطا و جرمی مرتکب شده نیاز به حمایت جهت بازگشت سالم و موفق به جامعه را دارد یا حداقل ظرفیت این آموزش را خواهد داشت.

دکتر کاظمی ورزش را مقوله ای فراگیر معرفی کرد و تاکید داشت : در طراحی فعالیت های مشترک ابتدا مساله یابی و نیازسنجی صورت خواهد گرفت و لازمه اجرای برنامه ها حمایت و همکاری کلیه نهادها و دستگاههای اجرایی با اداره کل زندانها و هیأت پزشکی ورزشی خواهد بود.

منصور بیگلری مدیر کل اداره زندانهای استان کرمانشاه در ادامه نشست به ضرورت توجه به اصلاح، تربیت و ارشاد زندانیان و فراهم ساختن بستر و امکانات لازم برای بازگشت مجدد به کانون خانواده و پذیرش آنان در اجتماع اشاره داشت و نقش ورزش را در این فرآیند بسیار مهم ارزیابی نمود.

بیگلری افزود : سازمان پویا و با نشاط با کارایی بالاتر این امکان را فراهم می نماید که در راستای  ارتقاء  و حفظ سلامت مددجویان ورزشکار، سربازان وظیفه در مسیری صحیح گام بردارد و بر این اساس توجه ویژه ای به ورزش کارکنان زندان ها  نیز انجام شده و خوشبختانه امکان ورزشی ایجاد شده بستر مناسبی در حوزه توسعه ورزش همگانی و قهرمانی ایجاد نموده است.

مدیر کل اداره زندانهای استان کرمانشاه از اهتمام و عزم جدی برای سالم سازی محیط زندان ها از طریق توسعه آموزش ها، حرفه آموزی، ارتقاء سطح بهداشت و سلامت، توام با پاس داشت ارزش های فرهنگی و دینی و نظارت بر حسن اجرای قوانین، مقررات و آیین نامه اجرایی سازمان اشاره و یادآور شد : اصلاح، تربیت و ارشاد زندانیان و فراهم ساختن بستر و امکانات لازم برای بازگشت مجدد به کانون خانواده و پذیرش آنان در اجتماع، همزمان با اعمال برنامه ریزی برای مراقبت بعد از خروج و جلب همکاری دستگاه های ذیربط در این مهم، از جمله وظایف اساسی امر زندانبانی است که نیل به آن مستلزم برنامه ای راهبردی بر مبنای فرهنگ انسان ساز و تعالی بخش دین مبین اسلام است که باید ضمن همکاری و هماهنگی اثر بخش با مسئولین اجرایی استان و جلب حمایت مادی و معنوی آنان به اجرا درآید.

بیگلری تعریف فعالیت های متنوع برای زندانیان در قالب ورزش رقابتی و همگانی و البته تاکید بر بازیهای شاد را بسیار مهم خواند و گفت : با همکاری هیأت پزشکی ورزشی علاوه بر ارائه خدمات درمانی و مشاوره ای، تلاش داریم با استفاده از اماکن ورزشی و ظرفیت های موجود به بالاترین حد سلامت و کارایی دست یابیم.

وی در خاتمه   نقش ورزش برای کاهش آسیب های اجتماعی را بسیار مهم ارزیابی نمود و گفت : زندانیان حق دریافت خدمات شهروندی بالخص در حوزه ورزش برای بازگشت به جامعه را دارند و بر این اساس سلامتی جسم و روح تأمین، امید به زندگی بیشتر و امکان رسیدن با اهداف با ورزش سهل تر خواهد شد.

در پایان این نشست پس از بحث و تبادل نظر معاون اصلاح و تربیت و مسوول تربیت بدنی زندانها و دبیر هیأت پزشکی تفاهم نامه ای در ۶ ماده و ۲۰ بند به امضاء رسید.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.