چهارشنبه ۱۵ دی ۱۳۹۵ - ۰۸:۲۶

دکتر نوروزی در دیدار با مدیرکل ورزش و جوانان فارس:

درصد قابل توجهی از نیازهای آموزشی ورزش کشور را برطرف کرده ایم

فارس

رئیس فدراسیون پزشکی ورزشی فعالیت های آموزشی این فدراسیون در سطح کشور را خوب توصیف کرد و اطمینان داد با ادامه این روند میزان اسیب های ورزشی کاهش خواهد یافت.

به گزارش روابط عمومی هیات پزشکی ورزشی استان فارس، دکترغلامرضا نوروزی در دیدار با حیدرعلی کامیاب مدیرکل ورزش و جوانان استان فارس با اشاره به نقش مهم ورزش در سلامت جامعه، گفت:به دنبال توسعه خدمات آموزشی فدراسیون پزشکی ورزشی و هیات های  تابعه، قطعا شاهد کاهش آسیب های ورزشی خواهیم بود چرا که اصولا با اولویت قرار دادن آموزش و نحوه صحیح ورزش کردن به افراد می توان از بروز آسیب ها به افراد جلوگیری کرد.

دکتر نوروزی به اهمیت مقوله پژوهش اشاره کرد و اظهار داشت: هدف از پژوهش کمک به توسعه علوم پزشکی در ورزش و ارتقاء دانش در این حوزه بوده که بتوانیم با یافته های علمی – پژوهشی و دستاوردهای آن آسیب ها را به حداقل رسانده و شاهد رشد و شکوفایی بیشتری در حوزه ورزش باشیم. با برگزاری کنگره ها، سمینارها و کارگاه های مختلف در حوزه پزشکی ورزشی توانسته ایم درصد بسیاری از نیازهای این حوزه را برطرف کنیم.

رئیس فدراسیون پزشکی ورزشی خاطرنشان کرد:در چندماه اخیر شاهد یک رشد در حوزه های مختلف از هیات پزشکی ورزشی استان فارس بودیم به همین دلیل درصدد برآمدیم که از نزدیک در جریان فعالیت های همکارانمان در این استان قرار بگیریم. فارس در ورزش و همچنین پزشکی ورزشی از جایگاه خوبی در کشور برخوردار است و وجود قهرمانان بسیار در سطح ملی و جهان نشان از پتانسیل فراوان این استان در سطح ورزش دارد.

 در این دیدار همچنین حیدرعلی کامیاب مدیرکل ورزش و جوانان فارس با اشاره به کاهش چمشگیر استفاده  از داروهای نیروزا در سطح این استان گفت: نقش هیات پزشکی در آموزش ورزشکاران و مربیان نقشی تاثیر گذار است.

کامیاب برگزاری کلاسهای آموزشی و اطلاع رسانی از طریق رسانه ها و فضای مجازی از جمله راهکارهای آموزش در حوزه مضرات استفاده از دوپینگ دانست و افزود: هیات پزشکی ورزشی استان در ارایه خدمات پزشکی و درمانی و برگزاری کلاسهای آموزشی فعالیت های خوبی داشته است.

وی در ادامه به اهمیت مسایل روحی و روانی ورزشکاران اشاره کرد و گفت: در کنار توجه به سلامت جسمی ورزشکاران باید مسایل روحی و روانی آنها نیز توسط هیات پزشکی ورزشی مورد توجه جدی قرار گیرد.

مدیر کل ورزش و جوانان فارس استان برگزاری دوره های مختلف آموزشی، ارایه مشاوره های روانشناسی ویژه ورزشکاران حرفه ای و آماتور، ارایه مقالات علمی مرتبط با روانشناسی ورزشی و ساخت فیلم کوتاه را از جمله راههای پیشبرد اهداف هیات پزشکی دانست و افزود: نگاه علمی هیات پزشکی ورزشی به رشته های مختلف ورزشی در بخش حرفه ای و آماتور می تواند بسیاری از چالش های کنونی ورزش را مرتفع سازد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.