یکشنبه ۱۹ دی ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۳

چربی سوزی با ورزش استقامتی یا قدرتی؟

احمد باقری مقدم

چربی سوزی از طریق ورزش راهی است که علاقه مندان به کاهش وزن مشتاق شنیدن نکات علمی درباره آن هستند.

انجام ورزش‌های قدرتی باعث سفت‌تر شدن عضلات ناحیه شکم و لگن می‌شود و باوجود اینکه کاهش وزنی انجام نمی‌شود ورزش‌های موثر بر تغییر وزن و سلامت قلب و عروق، ورزش‌های استقامتی (هوازی) مانند دوچرخه‌سواری، پیاده‌روی سریع و شنا هستند. شما می‌توانید روزی ۲۰ دقیقه آهسته بدوید یا اینکه ۴۵ دقیقه پیاده‌روی تند داشته باشید یا ۱۵ تا ۲۰ دقیقه دوچرخه‌سواری کنید.

البته بهتر است ورزش‌های استقامتی (هوازی) همراه با ورزش قدرتی انجام شوند تا عضلات بدنتان قوی‌تر شود و از طرفی توان انجام حرکت‌ها نیز افزایش یابد

انجام این دو نوع ورزش به همراه هم، علاوه بر اینکه باعث تناسب اندام می‌شود، از افتادگی پوست و عضله‌ها نیز پیشگیری می‌کند.

 دکتر احمد باقری مقدم/ متخصص طب ورزش/ هیات پزشکی ورزشی اصفهان

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.