شنبه ۲۵ دی ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۲

هیات پزشکی ورزشی کرمانشاه برگزار کرد؛

کارگاه آموزشی ورزش در بارداری

کرمانشاه

بر اساس برنامه ریزی صورت گرفته در کمیته آموزش و پژوهش هیأت پزشکی ورزشی کرمانشاه کارگاه آموزشی ورزش در بارداری به عنوان طرحی نوآورانه در راستای حمایت از مادران ورزشکار باردار با همکاری بیمارستان امام رضا (ع) برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی پزشکی ورزشی کرمانشاه در راستای حمایت از سلامت جامعه ورزش و به ویژه مادران باردار   این دوره آموزشی برگزار و در بخش اول تغذیه در بارداری با زیر بخش های تغذیه نوزاد و شیر مادر، نکات عملی و مهم در زمان بارداری شامل بهداشت فردی و تغییرات دوران بارداری، مراحل زایمان و مراقبت های بعد از زایمان ارائه شد.



در بخش دوم این کارگاه آموزشی روانشناسی در بارداری شامل بهداشت روان در بارداری و افسردگی بارداری و پس از زایمان توسط مدرس با مباحثی در خصوص کاهش فعالیت های ورزشی و علایم ناشی فاصله گرفتن از ورزش حرفه ای و عمومی به عنوان دلیلی برای انزوا و کاهش شادابی مطرح شد.



در بخش پایانی تمرینات عملی ورزش در بارداری، یوگا در بارداری، ماساژ نوزاد و شیرخوار و بازی با نوزاد در قالب ورزش و تفریح برای دانش پذیران تشریح و انجام شد.



شایان ذکر است در این دوره آموزشی خانم دکتر شیرمستی (بخش تغذیه)، خانم دکتر جلیلیان (متخصص زنان و زایمان)، خانم دکتر سعیدی (روانشناسی در بارداری) و خانم زنگنه (مربی ورزش در بارداری و یوگا – کارشناس مامایی) به عنوان مدرس حضور داشتند.


ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.