یکشنبه ۲۶ دی ۱۳۹۵ - ۰۸:۳۲

دکتر اسکوئی در یک برنامه زنده رادیویی اعلام کرد؛

درمان بیش از 400 ورزشکار قزوینی از طرف هیات پزشکی ورزشی

سعید اسکوئی

رئیس هیأت پزشکی ورزشی استان قزوین در گفت وگویی با صدای قزوین ضمن تشریح عملکرد هیأت به سؤالات ورزشکاران درخصوص نحوه استفاده از خدمات هیأت پاسخ داد.

به گزارش سایت خبری هیات، دکتر سعید اسکوئی در این برنامه زنده رادیویی 123، گفت: امسال با تغییر رویکردی که در شیوه صدور کارت بیمه ورزشی به وجود آمد (یک ساله شدن مدت اعتبار کارت) خوشبختانه آمار ورزشکاران سازمان یافته روند افزایشی داشت به طوری که این آمار در نه ماه نخست سال جاری 57 هزار و 738 نفر ساماندهی شدند که این آمار نسبت به کل آمار سال گذشته 4 درصد و نسبت به مدت مشابه سال قبل 8 درصد افزایش داشته است.



وی با اشاره به تعهدات هیأت که شامل پرداخت کمک هزینه درمان آسیب های ورزشی تا سقف 65 میلیون ریال و کمک هزینه جبران خرید وسایل جراحی تا سقف 17 میلیون ریال گفت: در صورت لزوم مصدومین ورزشی جهت استفاده از خدمات بستری و درمانگاه تخصصی به فدراسیون اعزام می شوند.



وی افزود: 403 مصدوم ورزشی از ابتدای سال غرامت مصدومیت دریافت کرده اند که 69 نفر خانم و 334 نفر آقا هستند و 38 نفر نیز جهت درمان به فدراسیون معرفی شده اند که 3 نفر خانم و 35 نفر آقا هستند.



رئیس هیأت پزشکی ورزشی استان قزوین درخصوص نحوه باز پرداخت غرامت مصدومیت ورزشی گفت: مبالغ زیر 300 هزار تومان همان لحظه به صورت نقدی پرداخت می گردد و اگر بیشتر از این باشد پس از ارسال پرونده به فدراسیون و تأیید آن به حساب ورزشکاران واریز می شود که این روند معمولا حدود 10 روز طول می کشد.



وی با اشاره به ساختمان جدید خریداری شده برای هیأت از اختصاص قسمتی از فضای این ساختمان به کلاس آموزشی خبر داد که علاوه بر اینکه دوره های آموزشی مربوط به خود هیأت در آن برگزار می شود تمام هیأتهای ورزشی نیز با اجاره مبلغی مناسب از این فضا استفاده می کنند و تقریباً تمام دوره های تئوری مربیگری در سال جاری در این فضا برگزار شده است.



وی از جمله دو. ره های برگزار شده توسط این هیات را دوره های آموزشی کمک های اولیه و آسیب های ورزشی و ماساژ ورزشی عنوان کرد ...



دکتر اسکوئی با بیان اینکه فضای فیزیوتراپی تخصصی توسط اداره کل ورزش و جوانان در مجموعه ورزشی غدیر در اختیار هیأت قرار گرفته و با همکاری فدراسیون به دستگاههای پیشرفته مجهز شده است، گفت: 211 نفر  نیز از خدمات این فیزیوتراپی استفاده کرده اند که 26 نفر خانم و 185 نفر آقا هستند و به دلیل استقبال گسترده ورزشکاران از خدمات توانبخشی شیفت عصر نیز از ساعت 14 تا 16 راه اندازی شده و این زمان به زودی تا ساعت 20 تمدید خواهد شد و همچنین فضای آن نیز در صورت موافقت اداره کل گسترش خواهد یافت.



وی با اشاره به اینکه 83 نفر (67 خانم و 16 آقا)   از خدمات مشاوره تغذیه و 10 نفر (4 آقا و 6 خانم) از خدمات مشاوره روانشناسی ورزشی هیأت استفاده کرده اند از ورزشکاران خواست از این خدمات تخصصی مفید که با هزینه اندکی ارائه می شود بهره بیشتری ببرند.



دکتر اسکوئی درباره پوشش پزشکی مسابقات گفت: 1040 ساعت مسابقات ورزشی تحت پوشش پزشکی کمیته مسابقات قرار گرفته است.


ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.