سه‌شنبه ۲۸ دی ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۳

در نشست هماهنگی هیات پزشکی فارس مقرر شد؛

برگزاری چندین دوره آموزشی تخصصی برای ورزش بانوان

فارس

درنشست هم اندیشی هیات پزشکی ورزشی فارس با معاون امور بانوان ورزش و جوانان استان ، با تاکید بر آموزش و معاینات پزشکی بانوان ورزشکار از آن به عنوان اولویت برنامه های اجرایی یاد شد.

به گزارش روابط عمومی هیات پزشکی ورزشی استان فارس، در این نشست اشرف قریشی معاون امور بانوان ورزش و جوانان استان، ضمن تقدیر از عملکرد این هیات در راستای خدمت رسانی به جامعه ورزش استان با بیان اینکه ورزش همواره به منزله بخش مهمی از فرهنگ جامعه است، افزود: انجام فعالیت های ورزشی می تواند تاثیر قابل توجهی بر سطح فردی و هم سطح اجتماعی داشته باشد.



وی رابطه زنان و ورزش را از دو بعد قابل طرح دانست و تصریح کرد: تاثیر ورزش چه عمومی و چه حرفه ای بر سلامت زنان و در نتیجه سلامت جامعه نقش بسزایی دارد که مهمترین آن می توان به نقش مادر و همسر (نقش تربیتی) در ایجاد فرهنگ ورزش در سطح خانواده و جامعه اشاره کرد.



معاون امور بانوان ورزش و جوانان فارس در ادامه با اشاره به نقش مهم و اثرگذار بانوان در خانواده و جامعه، تصریح کرد: تامین سلامت جسمانی و در پی آن سلامت روحی و روانی بانوان، تضمین سلامت خانواده و جامعه را در پی خواهد داشت خوشبختانه توانسته ایم با تشویق و آموزش صحیح ورزش در ترویج سلامت جامعه و خانواده نقش داشته باشد.



 همچنین دکتر حیدر صفرپور، سرپرست هیات پزشکی ورزشی استان فارس هم با بیان اینکه نقش امروز زنان در ورزش نسبت به گذشته پررنگ تر شده است و این نشان از رشد و پیشرفت سطح سلامت جامعه دارد، گفت: امروز در بسیاری از نقاط جهان و در کشورمان ورزش بانوان با استقبال قابل توجه ای مواجه شده است و حضور آنان در مجامع ورزشی با وجود باورها و دیدگاهایشان می تواند در توسعه سلامت جامعه اثرگذار باشد.



دکترصفرپور در ادامه با اشاره اینکه نقش مهم آموزش و انجام حرکات صحیح ورزشی در بانوان و تشویق به این مبحث مهم می تواند تغییر مثبتی را در نحوه زندگی آنان ایجاد کند، افزود: بانوان در زندگی مسئولیت های و نقش های متفاوتی را ایفا می کنند که یکی از آن ها نقش مهم مادری است که این نیازمند سلامت جسمانی و روحی و روانی است که عدم توجه به آن می تواند پیامدهای جبران ناپذیری را برای خود و خانواده و همچنین جامعه به همراه داشته باشد.



وی نقش بانوان را مهم عنوان کرد و گفت: این موضوع از جهات مختلف دارای اهمیت بسیاری است و دربرنامه ریزی های گوناگون از جمله جامعه ورزش، بهداشت و سلامت از سوی مسئولین و متولیان به صورت ویژه مطرح و پیگیری شده است.



سرپرست هیات پزشکی ورزشی استان فارس اضافه کرد: بی شک استواری و دوام یک جامعه سالم در گرو سلامت یکایک اعضای آن است حال با توجه به آنچه اشاره شد که نیمی از جامعه را بانوان تشکیل می دهند، پس صحیح ورزش کردن زنان دارای اهمیت بسیاری است که در این راستا هیات پزشکی ورزشی فارس توانسته با اولویت قرار دادن آموزش افق روشنی را برای جامعه ترسیم کند.



نایب رئیس بانوان هیات پزشکی ورزشی استان فارس هم در این نشست ضمن تقدیر از فعایت های اموربانوان ورزش وجوانان فارس، گفت: آنچه را که مورد توجه بانوان جامعه بوده ایجاد فضاهای مناسب ورزشی است که بتوانند با آرامش خاطر به انجام فعالیت ورزشی بپردازند که الحمدالله مسئولین ورزشی استان توانسته اند به این خواسته بانوان، درصد قابل قبولی جامع عمل بپوشانند.



دکتر زهرا تمدن با بیان اینکه مشارکت بانوان در تمامی سطوح ورزشی باید گسترش یابد، تصریح کرد: مشارکت زنان در ورزش به منزله محرکی برای ارتقا سطح سلامت خانواده است و با تشویق و ترغیب بانوان به امر صحیح ورزش کردن، می توان این سلامتی را محقق کرد.



وی در ادامه به فعالیت صحیح ورزشی در بانوان اشاره کرد و افزود: انجام فعالیت های ورزشی منظم به همراه تغذیه مناسب می تواند ضریب سلامت بانوان را افزایش داده و در پیشگیری از بسیاری بیماری ها مثمرثمر واقع شود.



در این نشست مقرر شد دوره های منظم آموزشی در خصوص مکمل ها و دوپینگ و روانشناسی ورزشی برای بانوان در سطح استان برگزار شود. همچنین با معاینات پزشکی و تست غربالگری در راستای ارتقا سطح سلامت بانوان ورزشکار اقدامات لازم صورت گیرد.


ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.