دوشنبه ۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۴

در نشست مشترک هیات پزشکی و مسئولان شهرستان عنوان شد؛

هماهنگی های لازم برای افزایش ورزشکاران سازمان یافته در بافق یزد

یزد

نشست هیات پزشکی ورزشی استان یزد با مسئولان هیات پزشکی شهرستان بافق و با هدف افزایش ورزشکاران سازمان یافته این شهرستان برگزار شد

.



به گزارش روابط عمومی هیات پزشکی ورزشی یزد، در این نشست  که در محل اداره ورزش و جوانان بافق برگزار شد دکتر حمیدرضا فلاح نژاد رییس هیات پزشکی ورزش استان بر نظارت بر سلامت اماکن ورزشی و جلوگیری از سوء مصرف داروها و مکمل ها تاکید و و افزود: یکی از برنامه هایی را که در راستای هدفمند اجرا کردن هزینه های موجود داشتیم در نظر گرفتن بسته های تشویقی برای هیات های پویا و فعال ورزشی است تا بتوانیم با این خدمات ویژه که در قالب آموزش و پوشش پزشکی و … در نظر گرفته شده است بتوانیم خدمات ارزنده و کارآمدی را به جامعه ورزش داشته باشیم.



دکتر فلاح نژاد ادامه داد: این هیات جزء محدود هیات هایی ورزشی است که ماموریتی فرا سازمانی داشته و در بسیاری از رشته هاو هیات های ورزشی می توان وجود فعالیت آن را حس کرد.



همچنین رضا نارگانی سرپرست اداره ورزش و جوانان شهرستان ضمن تشکر از زحمات و فعالیت‌های هیات پزشکی ورزشی استان و شهرستان به جایگاه ویژه پزشکی ورزشی و انتظاراتی که از این هیات مورد نظر است، اشاره کرد.



نارگانی در خصوص وضعیت ساماندهی ورزشکاران  و رشد آن در سال 95 مطالبی را بیان و پس از آن با طرح نقطه نظرات حاضرین در جلسه، در رابطه با راهکارهای افزایش ورزشکاران سازمان یافته در سال جاری بحث و تبادل نظر شد.



دکتر مژگان حبیبی نیا نایب رییس هیات پزشکی ورزشی استان نیز در این جلسه به علم ورزش و انجام حرکات صحیح توسط ورزشکار اشاره کرد و افزود: باید بررسی کرد که ورزشکاران و مربیان ما تا چه اندازه از علم ورزش آگاه می باشند تا با مدیریت و ایجاد فضای آموزشی، کارگاه ها و سمینارهای مربوطه آنان را به علم روز مجهز کرده و از اصول آسیب ها و ضرورت های پزشکی آگاه سازیم.



وی تصریح کرد: امروز در ورزش با یک خلع پژوهشی مواجه هستیم که محققان علوم ورزشی و سلامت می توانند با تحقیقات گسترده متوجه شایع ترین آسیب ها در ورزشکاران شده و با ریشه یابی علت از بروز این آسیب ها جلوگیری کنند و این یعنی همان پیشگیری مقدم بر درمان که متولیان سلامت به دنبال آن هستند. اصغر رنجبر رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان بافق نیز در این دیدار گفت : به منظور تحقق اهداف وماموریت های دونهاد و ایجاد زمینه های همکاری وهماهنگی و در نهایت زمینه سازی برای استفاده بهینه از منابع و امکانات موجود آمادگی همکاری لازم را با هیات پزشکی ورزشی شهرستان داریم.



در این نشست دکتر حسین محمد میرزایی رییس هیات پزشکی ورزشی شهرستان، محمد قائمی رییس تربیت بدنی آموزش و پرورش شهرستان، محمود ملائی پور، نماینده باشگاه فرهنگی ورزشی سنگ آهن و مسئولان کمیته های هیات پزشکی ورزشی استان و شهرستان حضور داشتند.


ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.