چهارشنبه ۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۰

نشست سالانه کمیته های خدمات درمانی شهرستان ها

لزوم فرهنگ سازی و نهادینه شدن بیمه ورزشی

حمیدرضا فلاح نژاد

نشست سالانه کمیته های خدمات درمانی شهرستان ها با هدف تعامل و گزارش کار مسئولین خدمات درمانی شهرستان ها در طی یکسال گذشته در محل هیات پزشکی ورزشی تشکیل شد .

به گزارش روابط عمومی هیات پزشکی ورزشی استان یزد، نشست هیئت پزشکی ورزشی استان ، با حضور مسعود شریعتی مدیرکل ورزش و جوانان استان، دکترحمیدرضا فلاح نژاد رئیس هیات پزشکی ورزشی استان، دکتر مژگان حبیبی نیا نایب الرئیس بانوان هیات، ابوالفضل کارگر معاون توسعه ورزش، سید احمد هاشمی رئیس گروه توسعه ورزش قهرمانی و حرفه ای و آزاده دهقان مسئول ورزش بانوان اداره کل ورزش و جوانان، حسین شاهدی مسئول ستاد نظارت بر سلامت باشگاه ها، نعمیه سپهری فر مسئول کمیته خدمات درمانی هیات وجمعی از مسئولین کمیته های خدمات درمانی هیات پزشکی ورزشی  شهرستان،  روسا و نمایندگان ادارات ورزش و جوانان شهرستان ها برگزار شد.



این نشست صبح پنجشنبه با هدف تعامل و گزارش کار مسئولین خدمات درمانی شهرستان ها در طی یکسال گذشته در محل هیات پزشکی ورزشی تشکیل شد .



لزوم فرهنگ سازی و نهادینه شدن بیمه ورزشی از مهم ترین مباحث این نشست بود.



در ابتدای جلسه دکتر فلاح نژاد بیان کرد: ما بهترین خدمات را در هیات ارائه می‌دهیم و تمام تلاش مجموعه پزشکی‌ ورزشی به ‌روز بودن آن است و تنها به وضعیت فعلی خود اکتفا نمی‌کنیم. و انتخاب استان یزد به همراه چند استان دیگر برای امر بیمه یساله ورزشی به نفع ورزشکار می باشد.



و یک ورزشکار تنها در صورتی به موفقیت کامل دست می‌یابد که یک کادر پزشکی کامل او را حمایت کرده و تحت نظر داشته باشد، کادری که هیات پزشکی‌ ورزشی در تجهیز علمی آنها نقش غیر قابل انکاری دارند.



وی ادامه داد: به دنبال تعامل خوب با دانشگاه‌ها و دیگر مراکز علمی و آموزشی هستیم تا بتوانیم از ظرفیت بسیار خوب و بالقوه نهادهای در پیش برد اهداف استفاده کنیم.





مسعود شریعتی در طی جلسه گفت: بی تردید اهمیت مجموعه پزشکی ورزشی بر کسی پوشیده نیست و اگر پزشکی ورزشی عملکرد خوب و موثری داشته باشد دیگر هیات های ورزشی بهتر به سمت جلو حرکت می کنند.



شریعتی در ادامه افزود:



 بیمه ورزشی و آمار ورزشکاران سازمان یافته در  بسیاری از اهداف و برنامه ریزی ها نقش مهم و کلیدی دارد و از سوی دیگر ورزشکاران بدون دغدغه به فعالیت های قهرمانی و همگانی خود می پردازند و توجه بیشتری در این بخش نیاز است و گاهی پراکندگی در امر ورزش در  حوزه های مختلف و در سطح نهادهای مختلف از جمله آموزش و پرورش ، دانشگاه و جامعه کارگری و دیگر دستگاه ها بدون نظم و هماهنگی به ورزش آسیب می رساند که باید با همکاری بین بخشی و فرهنگ سازی آن را مدیریت نمود.



در پایان از فعالیت های مسئولین کیمته های خدمات درمانی شهرستان ها، در خصوص خدمات درمانی به ورزشکاران و آمار بیمه ورزشکاران گزارشی ارائه شد.


ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.