شنبه ۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۲

دکتر اسکوئی در سیمای قزوین:

کار ما در درمان خلاصه نمی شود

برنامه نشاط

رئیس هیأت پزشکی ورزشی استان قزوین در برنامه ورزشی نشاط که به صورت زنده از سیمای قزوین پخش شد به تشریح فعالیت های هیأت در سال ۹۵ پرداخت.

به گزارش دفتر قزوین پایگاه خبری- تحلیلی پزشکی ورزشی ایران، دکتر سعید اسکوئی گفت: برخلاف تصوری که در ذهن اکثر ورزشکاران به وجود آمده فعالیتهای هیأت پزشکی فقط محدود به صدور کارت و پرداخت غرامت مصدومیت نبوده و ما با برگزاری دوره های آموزشی که از سوی فدراسیون پزشکی ورزشی تدوین شده قصد پیشگیری از وقوع آسیب های ورزشی و آشنا کردن ورزشکاران با تغذیه و مکمل های ورزشی و عوارض دوپینگ و داروهای ممنوعه را داریم تا بتوانیم  به بهبودی هر چه سریعتر و بازگشت ورزشکار به شرایط ایده ال کمک کنیم.

دکتر اسکوئی افزود: بازرسین ما در دو بخش آقایان و بانوان به صورت مستمر از باشگاههای ورزشی سطح استان بازدید به عمل می آورند تا عملکرد آنان را از نظر بهداشت، تهویه، جعبه کمک های اولیه، مکمل های ورزشی ... و تعداد افراد تحت پوشش خدمات پزشکی ورزشی بررسی کنند. در این رابطه تعداد ۲۸ باشگاه برتر نیز تا پایان سال جاری با اهدای لوح تقدیر و کارت هدیه تشویق خواهند شد.

وی با اشاره به کمیته پوشش پزشکی مسابقات از تمامی هیأتهای ورزشی خواست جهت ایجاد امنیت بیشتر در مسابقات ورزشی، با ارائه درخواست خود به دفتر هیأت (حداقل ۴۸ ساعت قبل از برگزاری مسابقات)،   از امدادگران و پزشکان این هیأت استفاده نمایند.

دکتر اسکوئی  همچنین به خدمات مشاوره تغذیه و روانشناسی ورزشی اشاره کرد که با ارائه کارت بیمه ورزشی با مبلغی بسیار ناچیز به ورزشکاران ارائه می شود.

در ادامه این برنامه دکتر غلامرضا نوروزی رئیس فدراسیون پزشکی ورزشی روی خط برنامه آمد و از عملکرد این هیات تمجید کرد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.