دوشنبه ۱۱ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۱

ورزش های مناسب برای بانوان سالمند

ورزش سالمندان

ورزش های کششی ،استقامتی وتمرینات هوازی یا مقاومتی بهترین انتخاب برای برنامه ورزشی روزانه هستند.

توصیه می شود ابتدا با تمرینات سبک شروع کنید. قبل از شروع هرگونه فعالیتی تمرینات را با حرکات کششی مناسب آغاز کنید. این حرکات عضلات ومفاصل شما را منعطف کرده و منجر به کاهش احتمال آسیب در هنگام ورزش می شود.



 ورزش های هوازی قلب را تقویت کرده و به طور کل با اکسیژن رسانی بیشتر به بدن موجب افزایش سلامتی می شود. شنا و پیاده روی از ورزش های هوازی سبک به شمار می روند.



تمرینات سبک مفاصل و عضلات را از آسیب های وارده در ورزش های سنگینی چون پیاده روی تند و طناب زنی دور کرده و در نتیجه فشار کمتری به بدن وارد می سازند. ورزش هایی که مستلزم تحمل وزن بدن هستند (پیاده روی، پیاده روی تند وتنیس) استخوانها را تقویت می کنند.



 هدف از انجام فعالیت های فیزیکی افزایش سطح سلامت است. امروزه انجام فعالیت های فیزیکی در حد متعادل و حداقل ۳۰ دقیقه در اکثر روزهای هفته توصیه می شود. این فعالیت ها را در بازه های زمانی کوتاه شروع کرده و به ۳۰ دقیقه در روز افزایش دهید تا از فواید آن برای سلامت بهره مند شوید.



به عنوان مثال سه بازه ۱۵-۱۰ دقیقه ای، دو بازه ۱۵ دقیقه ای یا یک بازه ۱۰ دقیقه ای و یک بازه ۲۰ دقیقه ای پیاده روی را برای عمل به این توصیه در نظر بگیرید.



منبع: http://www.idph.state.il.us



ترجمه: سمیه تقیان- نائب رئیس بانوان هیات پزشکی ورزشی استان قم


ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.