دوشنبه ۱۱ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۱

تاکید نایب رئیس بانوان هیات پزشکی سمنان بر آموزش مربیان

ورزش

نایب رئیس بانوان هیات پزشکی ورزشی سمنان بر نقش و جایگاه مربیان در مقوله ورزش و ضرورت به روز بودن دانش آنها تاکید کرد.

ناهید بهروز فرد در گفت وگویی با دفتر سمنان پایگاه خبری- تحلیلی پزشکی ورزشی ایران شرکت کرده است که در پی می آید:



نقش مربیان در رعایت بایدها و نباید های تغذیه ورزشی ورزشکاران چیست؟



مربیان بایدها و نبایدهای تغذیه ورزشی را جدی بگیرند. با توجه به تفاوت ساختار بدنی افراد و وجود تفاوت های فردی حتما بایستی برای رعایت یک رژیم غذایی موفق با متخصصین این حوزه مشورت و از رژیم های خودسرانه و تقلیدی پرهیز شود. مربیان مجاز به دادن رژیم غذایی به ورزشکاران نیستند. مربیان خود باید حتما در کلاس های آموزش تغذیه ورزشی شرکت کنند.



نقش بازرسی از باشگاه ها در پیشگیری از مصرف داروهای نیروزا را چگونه ارزیابی می کنید؟



از جمله اهداف بازرسی از باشگاه ها ارتباط نزدیک با مسئولان ورزشی و رسیدن به اهداف هیات پزشکی در خصوص افزایش آمار بیمه شدگان، دادن اطلاعات لازم به ورزشکاران در خصوص استفاده از مکمل ها و تاکید بر اثرات منفی و زیان بار داروهای نیروزا آگاه کردن آنها از دوره های آموزشی است به طور کلی استمرار بازرسی از باشگاه های توسعه ورزشی کمک زیادی می کند.



نظرشما در خصوص اهمیت آموزش روانشناسی به مربیان چیست؟



آموزش روانشناسی و تغذیه در ورزش با حضور مربیان و مدیران باشگاه از امور مهمی تلقی می شود. مدیران باشگاه و مربی تیم بایستی در خصوص فشار های عصبی و روانی که در زمان اجرای مسابقات برای ورزشکاران بوجود می آید شناخت کاملی داشته باشند تا بتواند ورزشکاران را به حالت عادی بر گردانند. این امر میسر نمی شود مگر اینکه به طور دائم با متخصصان پزشکی به خوصوص کمیته روانشناسی و کمیته تغذیه در هیات پزشکی ورزشی ارتباط داشته باشند.



نقش ورزش در کودکان زیر ۱۲ سال را چگونه می بینید؟



 هر چه از کودکی بدن انسان با فعالیت و تحرک آشنا تر شود ضمانت بیشتری برای سلامتیش در سنین بالا وجود دارد. خانم ها به علت تاثیر بالایی که در بنیان خانواده دارند در صورت داشتن بدنی سالم و روانی آرام افراد سالم تری را روانه جامعه خواهند کرد. در این میان از نقش مدارس که از نخستین مکان های تاثیرگذار زندگی هر انسانی است نباید ساده گذشت اینکه مدارس با چه برنامه ای هم به ورزش بپردازد و هم فرهنگ ورزش کردن در زندگی دانش آموزان امروز و مادران و پدران فردا تاثیر گذار هستند.


ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.