سه‌شنبه ۱۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۹

/همایش بزرگ سلامت سالمندان-قم/

عابدی:ورزش شادابی سالمندان را به دنبال دارد / گل فشان: ورزش باید با مشاوره پزشکی آغاز شود

محمد گل فشان

مدیر کل ورزش و جوانان استان قم و رئیس هیات پزشکی ورزشی استان در همایش بزرگ سلامت سالمندان بر نقش و جایگاه ورزش در توسعه موضوع سلامت در جامعه تاکید کردند.

به گزارش روابط عمومی هیات پزشکی ورزشی استان قم، حسن عابدی در همایش سالمندان استان قم، اظهار داشت: پیگیری و مداومت در انجام تمرینات ورزشی در دروان جوانی، سلامتی و دوری از هرگونه فقر حرکتی در دوران سالمندی را درپی خواهد داشت.



وی با طرح این مطلب که ورزش و انجام فعالیت های ورزشی تضمین کننده سلامت جسم و روح است، بیان کرد:‌ برای دفاع از ارزش های دینی و فرهنگی میهمن اسلامی نیازمند جامعه سالم از لحاظ قوای بدنی و روحی هستم که این امر از راه ورزش حاصل شدنی است.



مدیر کل ورزش و جوانان ضمن تشکر از خدمات ارزشمند هیات پزشکی ورزشی هم در زمینه درمان و هم در زمینه آموزش افزود: بیست پایگاه ورزشی در سطح استان قم تجهیز و برای استفاده عموم مردم مهیا شده است تا بابهره مندی از آنها جامعه ای سالم و پویا را شاهد باشیم.



عابدی خاطرنشان کرد:‌ تعدادی از استخرهای استان قم با تمهیدات اندیشیده شده با تخفیف ویژه آماده خدمت رسانی به سالمندان عزیز هستند که امیدواریم با تدوام ارائه این گونه اقدامات شاهد پویایی و سرزندگی هر چه بیشتر در بین این قشر از جامعه باشیم.



وی ادامه داد:‌ انجمن پیشکسوتان استان قم فعالیت ها و زحمات بسیار زیادی را برای این قشر متحمل شده است که خوشبختانه این گونه فعالیت ها از دامنه تنوع خوبی نیز برخوردار بوده است



همچنین دکتر محمد گل فشان رئیس هیات پزشکی ورزشی استان در حاشیه این همایش گفت: نخستین گام در ورزش باید با مشاوره پزشکی شروع شود تا از میزان آمادگی مفصل‌ها برای شروع فعالیت بدنی آگاهی پیدا کنیم.



وی افزود:هدف از برگزاری همایش بزرگ سلامت سالمندان بحث تغذیه و سلامتی در ورزش است تا بتوانیم با  توصیه های علمی و آکادمیکی برای سالمندان و توجه  به مقولات سلامت سالمندان در حفظ سلامتی آنان نقش موثر داشته باشیم.



دکتر گل فشان ادامه داد:باید تمام تلاش خود را به سمت پیشگیری سوق دهیم و با انجام حرکات ورزشی مناسب در طول هفته و همچنین با تغذیه مناسب از بیماری های متابولیک و اسکلتی جلوگیری کنیم و سلامت روحی و روانی و جسمی عزیزان سالمند را حفظ کنیم.



تدریس سه مدرس هیات پزشکی ورزشی



همایش بزرگ سلامت سالمندان با همکاری سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری و اداره کل ورزش و جوانان استان قم با موضوع ورزش- تغذیه- سلامتی و با تدریس دکتر حضوری مسئول کمیته تغذیه فدراسیون پزشکی ورزشی- محمد مشهدی متخصص حرکات اصلاحی و جواد ضیغمی مسئول کمیته روانشناسی هیات پزشکی برگزار شد.



در حاشیه های این همایش ایستگاه انجام تست قندخون  و ایستگاه انجام تست فشار خون نیز پربا شده بود که مدیر کل و معاونین آن و همه حضار از این برنامه استقبال خوبی کردند.



برای مشاهده گزارش تصویری اینجا کلیک کنید


ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.