یکشنبه ۲۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۸

عضو تیم ملی ژیمناستیک :

با بکارگیری مشاوره های روانشناسی ،دوباره به اردوی تیم ملی دعوت شدم

اشکان اوزی نژاد

اشکان اوزی نژاد بکارگیری مشاوره های روانشناسی را یکی از علل موفقیت وبازگشت دوباره به تیم ملی اعلام کرد.

به گزارش دفتراستان کرمان پایگاه خبری تحلیلی پزشکی ورزشی ایران، اشکان اوزی نژاد به گفت و گویی بااین پایگاه خبری پرداخته که متن گفت و گو را در ادامه می خوانید...

لطفا خودتان را معرفی کنید و از سابقه ورزشی خود بگوئید.

*اینجانب اشکان اوزی نژادهستم که تقریبا 14 سال ژیمناستیک کار می کنم و درحال حاضر عضو تیم ملی هستم.

-باتوجه به اینکه از مشاوره های روانشناسی استفاده می کنید، نقش روانشناسی را در موفقیت ورزشی چگونه ارزیابی می کنید؟

*به نظر می رسد علاوه برتمرین مهارتی و بدنی، نقش تمرینات روانی تاثیر بسزایی در بهبود اجرا درحین مسابقات دارد. درواقع استرس و اضطراب ناشی از رقابت را تاحدود زیادی کنترل کرده و یا کاهش می دهد و من این مورد را به شخصه در مسابقات تجربه کرده ام.

حضور مشاور و روانشناس ورزشی در کنار تیم ها و ورزشکاران، علی الخصوص ورزشکاران تیم های ملی به اعتماد بنفس و انگیزه آنها کمک شایانی می کند، درواقع حضور روانشناس به تمرکز و یا تمرکز مجدد در رقابتها جهت برگشت به میدان مسابقه تاثیر بسزایی دارد.

-نحوه آشنایی شما با مسئول کمیته روانشناسی هیأت چگونه بود؟

*دراستان کرمان حضور روانشناسان ورزشی کمرنگ می باشد. از انجایی که من در رشته تربیت بدنی مشغول به تحصیل هستم با آقای دکتر سلطانی که روانشناس بسیاری از ورزشکاران ملی پوش در رشته های مختلف می باشد آشنا شدم و برای استفاده از مشاوره های ایشان به دفترهیأت پزشکی ورزشی مراجعه کردم.

-چه خدماتی از طرف ایشان به شما ارائه گردید و چه نتیجه ای حاصل شد؟

*بعداز آشنایی با دکترسلطانی از مشاوره های ایشان جهت بهبود اجرایم در مسابقات استفاده کردم. باتوجه به بهبود آسیب دیدگی و استرس قبل از بازگشت مجدد به تمرینات، استفاده از مشاوره های ایشان کمک شایانی به من کرد بطوری که دوباره به اردوی تیم ملی دعوت شدم.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.