یکشنبه ۲۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۳

دکتر صفرپور در برنامه زنده تلوزیونی صبح دلگشا؛

آموزش اولویت مجموعه پزشکی ورزشی است

صبح دلگشا

سرپرست هیات پزشکی ورزشی استان فارس، آموزش را اولویت این مجموعه عنوان کرد و بروز بسیاری از آسیب های ورزشی را عدم اطلاع و علم کافی جامعه ورزش نسبت به فعالیت های ورزشی دانست.

به گزارش دفتر استان فارس پایگاه خبری – تحلیلی پزشکی ورزشی ایران ، دکتر حیدر صفرپور صبح امروز در برنامه زنده تلوزیونی صبح دلگشا که از شبکه استانی سیمای فارس پخش شد، با معرفی مجموعه پزشکی ورزشی، گفت: فدراسیون پزشکی ورزشی جمهوری اسلامی ایران و هیات پزشکی ورزشی استان فارس به عنوان حلقه رابط دو وزارتخانه مهم ایفای نقش می کند، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و وزارت ورزش و جوانان که حاصل هر دو آن به سلامت جامعه و مردم عزیزمان ختم می شود.

وی در ابتدا با بیان اینکه واژه های سلامت در حال حاضر از زبان قشر های مختلف شنیده می شود و خیلی ها سعی دارند از این مقوله به عنوان مانورهای تبلیغاتی استفاده کنند، گفت: می خواهم شنیدن واژه سلامت و گوش دادن به حرف ها و توصیه های این حوزه صرفا از مراجعی باشد که صلاحیت این مقوله مهم را دارند.  

سرپرست هیات پزشکی ورزشی استان فارس به کمیته های فعال هیات پزشکی ورزشی از جمله کمیته آموزش، کمیته پژوهش، کمیته تغذیه، کمیته بانوان، کمیته روانشناسی، کمیته درمان، کمیته خدمات درمانی، کمیته توانبخشی و کمیته روابط عمومی که یکی از وظایف مهم و اثر گذار آن اطلاع رسانی سریع و به موقع می باشد، اشاره کرد و افزود: این هیات از بدو شروع فعالیت های ورزشی یک ورزشکار،  همواره در کنار او بوده و با چترحمایتی خود او را زیر پوشش گرفته تا بدون بروز آسیب های ورزشی یا با حداقل آن به انجام فعالیت های ورزشی بپردازد.

صفرپور با بیان اینکه آموزش مقوله اصلی فدراسیون و هیات پزشکی ورزشی استان فارس می باشد، تصریح کرد: اعتقاد داریم بسیاری از آسیب هایی که شاهد آن هستیم ناشی از عدم اطلاع و عدم علم کافی جامعه ورزش ما نسبت به آن حوزه ای است که دارند فعالیت می کنند، و در همین راستا برنامه های متعددی برای توانمند سازی ورزشکاران، مربیان و مردم عزیزمان در نظر گرفتیم تا با برگزاری سمینارها، کنگره ها و کارگاهای مختلف آموزشی سطح علمی آنان در حوزه ورزش را ارتقا دهیم.  

وی با اشاره به اینکه اگر ورزش بدون علم کافی انجام شود خود می تواند سلامت ورزشکار را به خطر اندازد، خاطر نشان کرد: ورزش کردن بسیار مهم است اما صحیح ورزش کردن مهم تر است، زیرا اگر صحیح حرکات ورزشی انجام نشود صدمات جدی به ورزشکار وارد می کند که جبران آن سخت می باشد.

وی در ادامه به تعاملات بسیار موثر و ارزنده با هیات های ورزشی استان اشاره کرد و افزود: کلیه نگاه ما خدمات رسانی کارآمد به کلیه جامع ورزش می باشد و درهمین راستا جلسات هم اندیشی با اکثر هیات های ورزشی برای ارائه خدمات بهتر ورزشکاران برگزار شده است که الحمدالله شاهد رشد و ارتقا سطح علمی آنان نیز می باشیم.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.