پنجشنبه ۲۸ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۴

با همکاری مشترک هیات پزشکی ورزشی و دانشگاه علوم پزشکی استان همدان برگزار گردید.

کارگاه عملی دردهای اسکلتی عضلانی واجرای پروتکل های ورزشی

دکتر حیدری مقدم همدان

کارگاه یکروزه دردهای اسکلتی عضلانی و اجرای پروتکل های ورزشی با حضور پرشور مربیان و ورزشکاران استان همدان در تالار همایش های دانشگاه علوم پزشکی همدان برگزار گردید.

به گزارش دفتر استانی پایگاه خبری تحلیلی پزشکی ورزشی ایران دفتر همدان کارگاه یکروزه آموزشی دردهای اسکلتی عضلانی و نقش پروتکل های ورزشی در درمان آن با تدریس دکتر حیدری مقدم رئیس هیات پزشکی ورزشی استان همدان در محل تالار همایش های دانشگاه علوم پزشکی همدان و با حضور بسیار پرشور مربیان و ورزشکاران استان برگزار گردید.

در این کارگاه  دکتر حیدری‌مقدم، آموزش‌های لازم را به حاضران ارائه کرد. وی با بیان اینکه کمردرد یکی از شایعترین بیماری‌ها در انسان است، گفتتقریباً همه افراد حداقل یکبار در طول عمر خود دچار کمر درد می‌شوند و اگرچه این بیماری در هر سنی ممکن است اتفاق بیفتد ولی بیشتر در سنین 30 تا 50 سالگی دیده می‌شود.این متخصص فیزیولوژی ورزشی با اشاره به اینکه کمردرد می‌تواند شدید یا خفیف، کوتاهمدت یا مزمن باشد؛  تشخیص علت کمردرد را به معاینه فیزیکی دقیق نیازمند دانست.

وی گفت: برداشتن وزنه‌های سنگین به شکل نامناسب،  فعالیت‌های سنگین ناگهانی،  پرت‌شدن از بلندی، تصادف، انجام ورزش‌های حرفه‌ای یا سنگین، وضع بدنی نامناسب‌ هنگام خوابیدن،  بد نشستن و بد ایستادن،  خم شدن به مدت طولانی، خم شدن به سمت جلو، حمل کیف یا کوله سنگین‌وزن بخصوص در مدت زمان طولانی، کشیدگی و صدمه دیدن عضلات کمر و کارکردن در وضعیت‌های نامناسب ازجمله عللی است که باعث ایجاد کمردرد می‌شوند.

حیدری‌مقدم با تاکید بر این جمله که «زندگی را از امروز آغاز کنید»، تصریح کرد: افراد باید برای ورزش، وقت بگذارند و از کار در وضع بدنی نامناسب و ناراحتکننده، انجام بیش از حد یک کار و برداشتن اجسام سنگین خودداری کنند.

وی با بیان اینکه هزینه‌ برای ورزش، کاهش هزینه‌های درمانی را به دنبال دارد، افزود: نتایج مطالعات نشان می‌دهد که سن فیزیولوژیکی بیشتر کارمندان، بیش از سن تقویمی آنان است و این در حالی است که پیاده‌روی سبک روزانه و کار با وزنه سبک، سلامت را تضمین می‌کند.

 حیدری‌مقدم به منظور پیشگیری از عوارض چشمی از کارمندان خواست به ازای هر 20 دقیقه کار با رایانه، 20 ثانیه به فاصله 20 فوتی خیره شوند؛ همچنین برای حفظ سلامت، تناسب اندام و برخورداری از بافت عضلانی مناسب، سه روز در هفته ورزش کنند.

تأثیر وضع نامناسب بدن در حال خواب بر سلامت و عوارض کم نوشیدن آب بر کوتاهی قد از دیگر موارد طرح شده توسط دکتر حیدری‌مقدم بود.

 در این  پایان  این دوره آموزشی در کارگاه عملی علاوه بر ارائه پروتکل‌های درمانی جهت آسیب‌های عضلانی، اسکلتی، مباحثی به صورت عملی در خصوص تمرینات اندام فوقانی و تحتانی با تاکیدبر فعالیت‌هایی که ارتقاء تحرک و کارایی عضلات می‌شود نیز ارائه شد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.