یکشنبه ۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۸:۳۷

شش فایده ماساژ از نگاه دکتر باقری مقدم؛

از شادابی روحی تا تقویت سیستم ایمنی بدن

ماساژ

چنانچه ماساژ به صورت آرامبخش (ریلکسیشن) انجام شود، در کسانی که دارای فشارخون بالا هستند، جریان گردش خون را اصلاح و متعادل می‌کند.

ماساژ به دلیل افزایش اندروفین در بدن ضددردی قوی محسوب می‌شود و به دلیل خونرسانی به بافت‌های مختلف بدن و تحریک سیستم خونرسانی برای گسترش شبکه مویرگی جهت تغذیه و تبادل گازهای موجود در خون و بافت هدف یک مکمل درمانی محسوب شده و در بسیاری از موارد باعث کاهش طول درمان می‌شود.

ماساژ نقش مهمی در پیشگیری از ناهنجاری‌های جسمی و روحی روانی هم دارد و موجب تقویت سیستم ایمنی بدن می‌شود، ماساژ برای بیماران مبتلا به اچ‌آی‌وی نیز بسیار مفید است و در مواردی بنا به توصیه پزشک جهت بعضی بیماران مبتلا به سرطان توصیه می‌شود.

ماساژدرمانی، تنش و اضطراب را کاهش می‌دهد و گره‌های چربی حبس شده در اندام‌های بدن را باز کرده و جریان آزاد مایعات را در نسج میسر و مواد زائد را از سیستم بدن خارج می‌کند.

 ماساژ برای کاهش اضافه وزن مفید است، با ماساژ، می‌توان شادابی، طراوت پوست و جوانی خود را حفظ کرد چراکه گردش خون را بهبود می‌بخشد و ذخیره‌ای از اکسیژن را به پوست و سلول‌ها می‌رساند و برای داشتن پوستی نرم، با طراوت و شاداب سودمند است. از آنجا که ماساژ، گردش خون را تحریک می‌کند و بهبود می‌بخشد، درنتیجه مواد زائد به راحتی از بدن دفع می‌شوند که این عمل برای کاهش اضافه وزن نیز موثر خواهد بود.

بعضی از تکنیک‌های ماساژ برای بیمارانی که در تخلیه لنف دچار مشکل هستند یا در جراحی‌ها قسمتی از این بافت تخلیه شده و بانوانی که جراحی سینه انجام داده‌اند (به شرط متخصص بودن شخص در تکنیک‌های لنفی) بسیار مفید بوده و از درد و مشکلات این گروه می‌کاهد. همچنین به دفع بسیاری از سموم، پروتئین‌ها و چربی‌های زاید کمک می‌کند و به همین دلیل است که پس از گرفتن یک ماساژ فرد تمایل بیشتری به نوشیدن آب و مایعات دارد تا این مواد را کامل دفع کند.

دکتر احمد باقری‌مقدم/ متخصص پزشکی ورزشی/ هیات پزشکی ورزشی اصفهان                                                                                                                                                                                        

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.