دوشنبه ۹ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۸

در دیدار سرپرست هیات پزشکی فارس با مدیر تربیت بدنی شهرداری شیراز مطرح شد؛

تعاملات هیات پزشکی ورزشی فارس و تربیت بدنی شهرداری شیراز افزایش می یابد

هیات فارس و شهرداری شیراز

سرپرست هیات پزشکی ورزشی استان فارس گفت: تعاملات هیات پزشکی ورزشی استان فارس و تربیت بدنی سازمان فرهنگی، اجتماعی ورزشی شهرداری شیراز افزایش می یابد.

سرپرست هیات پزشکی ورزشی استان فارس گفت: تعاملات هیات پزشکی ورزشی استان فارس و تربیت بدنی سازمان فرهنگی، اجتماعی ورزشی شهرداری شیراز افزایش می یابد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبری – تحلیلی پزشکی ورزشی ایران، دکتر صفرپور در دیدار با مسئول تربیت بدنی سازمان فرهنگی اجتماعی، ورزشی شهرداری شیراز ضمن خیر مقدم و تبریک به آقای یحیی زارع بابت انتصاب ایشان به مدیریت تربیت بدنی این سازمان و با بیان اینکه شهرداری کلانشهر شیراز دامنه شهری بسیار وسیعی دارد، گفت: سازمان فرهنگی شهرداری شیراز با مجموع فعالیت های فرهنگی، اجتماعی و ورزشی رسالت عظیمی را در حوزه شهروندی  به عهده دارد.

وی با اشاره به ارتباط گسترده و بسیار خوب مجموعه شهرداری با دستگاه های مختلف شهری، افزود: این سازمان با فعالیت های گسترده خود طی سال های گذشته توانسته ارتباط خوبی را با دیگر دستگاه های مرتبط با حوزه شهری و شهروندی برقرار کند که ماحصل آن باعث سنوات خیر برای جامعه و شهروندان بوده است.

سرپرست هیات پزشکی ورزشی استان فارس با بیان اینکه سرانه ورزشی طی چند سال گذشته در مجموعه شهرداری شیراز افزایش قابل توجهی داشته است، تصریح کرد: شهرداری شیراز با در نظر گرفتن بوستان ها، پارک ها، و فضاهای مناسب ورزشی و اجتماعی برای شهروندان توانسته علاوه بر سلامت جسمی، در سلامت روانی افراد و شادی و نشاط جامعه نقش بسزایی ایفا کند.

صفرپور سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری شیراز را یک مجموعه اثر گذار در حوزه شهروندی عنوان کرد و اظهار داشت: با رویکرد مثبتی که در این مجموعه وجود دارد، توانسته ارتباط برون دستگاهی خوبی را بادیگر نهادها و سازمان ها ایجا کند و با مشارکت مجموعه های هیات پزشکی ورزشی فارس و دانشگاه علوم پزشکی شیراز در راستای سلامت جامعه شهروندی گام های بلندی بردارد.

وی به رسالت مهم دو مجموعه پزشکی ورزشی و شهرداری شیراز در حوزه سلامت شهروندی اشاره کرد و افزود: وظیفه سنگینی برعهده این دو مجموعه است که می بایست شهروندان و جامعه ورزش را از باید ها و نباید های حوزه ورزش و سلامت  آگاه کرد و همواره با اطلاع رسانی و آموزش می توان مسیر صحیح حرکت کردن را به موقع و سریع به آنان نشان داد.

سرپرست هیات پزشکی ورزشی استان فارس، گفت: هیات پزشکی ورزشی فارس و تربیت بدنی شهرداری شیراز می توانند به عنوان دو مجموعه پرتوان با قابلیت های بسیار اثرگذار و با افزایش تعاملات در کنار هم به انجام فعالیت های تعریف شده بپردازند تا سریعتر به اهداف مشترک خود که ارتقا سطح سلامت شهروندی و جامعه ورزش می باشد دست پیدا کنند.

مدیر تربیت بدنی سازمان فرهنگی شهرداری شیراز هم در ادامه گفت: خوشحالیم امروز فردی در صدر هیات پزشکی ورزشی استان فارس قراگرفته که خود پزشک و ورزشکار فعال و حرفه ای است و بهتر می تواند در زمینه پزشکی ورزشی خدمات کارآمد را به جامعه ورزشی ارائه نماید.

یحیی زارع با بیان اینکه در گذشته نقش پزشکی ورزشی و خدمات گسترده آن به طور شفاف اطلاع رسانی نشده است، افزود: در سال 95 قدم های خوبی در راستای این امر مهم از سوی هیات پزشکی ورزشی برداشته شد و شهرداری شیراز با اماکن بزرگ ورزشی، فرهنگسراها و مجموعه های مختلف و کارکنان زحمت کشی که دارد می تواند هیات پزشکی ورزشی را در امر اطلاع رسانی یاری کند تا شهروندان از مزایای این خدمات گسترده و کارآمد آگاه شوند.

وی، تصریح کرد: با پتانسیل بسیار بالایی که درسازمان فرهنگی شهرداری شیراز وجود دارد می توانیم با تعامل گسترده در حوزه ورزش و سلامت شهروندی قدم های بیشتری برداشت و همراه با مجموعه پزشکی ورزشی با برنامه ریزی و برگزاری دوره های آموزشی، سطح آگاهی مربیان ورزشی، کارکنان شهرداری و همچنین شهروندان جامعه را افزایش دهیم.

مدیر تربیت بدنی سازمان فرهنگی شهرداری شیراز در ادامه خواستار جلسات توجیهی و سمینارهای آموزشی برای مسئولین مجموعه های ورزشی و فرهنگسراها شد و اظهار داشت : می بایست با جلسات و سمینارهای آموزشی کارکنان و مسئولین این اماکن را از خدمات کارآمد و نقش ورزش و سلامت و هرآنچه را که شهروندان می بایست در حوزه پزشکی ورزشی بدانند بیشتر آگاه کرد تا آنان هم بتوانند این اطلاعات کامل و کارآمد را به جامعه به طور شایسته منتقل کنند.

زارع با بیان اینکه آموزش یک مقوله مهم و قابل توجه است، گفت: امروزه آموزش در هر حوزه ای حرف اول را می زند و از اولویت های آن مجموعه به شمار می رود و از آنجا که دوره های آموزشی پزشکی ورزشی برای جامعه بسیار کارآمد بوده، شهرداری حاضر است با آمادگی کامل در این زمینه مشارکت کرده و در این عرصه هم یار و همراه هیات پزشکی ورزشی باشد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.