چهارشنبه ۱۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۸

تاکید بر همکاری هیات پزشکی ورزشی فارس و شهرداری شیراز

هیات فارس و شهرداری شیراز

تعاملات هیات پزشکی ورزشی استان فارس و تربیت بدنی سازمان فرهنگی، اجتماعی ورزشی شهرداری شیراز افزایش می یابد.

به گزارش  دفتر استان فارس پایگاه خبری – تحلیلی پزشکی ورزشی ایران، دکتر حیدر صفرپور سرپرست هیات پزشکی ورزشی استان فارس در دیدار با مسئول تربیت بدنی سازمان فرهنگی اجتماعی، ورزشی شهرداری شیراز با بیان اینکه شهرداری کلانشهر شیراز دامنه شهری بسیار وسیعی دارد، به رسالت مهم دو مجموعه پزشکی ورزشی و شهرداری شیراز در حوزه سلامت شهروندی اشاره کرد و افزود: وظیفه سنگینی برعهده این دو مجموعه است. باید شهروندان و جامعه ورزش را از باید ها و نباید های حوزه ورزش و سلامت  آگاه کرد و همواره با اطلاع رسانی و آموزش می توان مسیر صحیح حرکت کردن را به موقع و سریع به آنان نشان داد.

سرپرست هیات پزشکی ورزشی استان فارس، گفت: هیات پزشکی ورزشی فارس و تربیت بدنی شهرداری شیراز می توانند به عنوان دو مجموعه پرتوان با قابلیت های بسیار اثرگذار و با افزایش تعاملات در کنار هم به انجام فعالیت های تعریف شده بپردازند تا سریعتر به اهداف مشترک خود که ارتقا سطح سلامت شهروندی و جامعه ورزش می باشد دست پیدا کنند.

یحیی زارع ، مدیر تربیت بدنی سازمان فرهنگی شهرداری شیراز ، هم در ادامه گفت: در سال 95 قدم های خوبی از سوی هیات پزشکی ورزشی برداشته شد و شهرداری شیراز با اماکن بزرگ ورزشی، فرهنگسراها و مجموعه های مختلف و کارکنان زحمت کشی که دارد می تواند هیات پزشکی ورزشی را در امر اطلاع رسانی یاری کند تا شهروندان از مزایای این خدمات گسترده و کارآمد آگاه شوند.

وی، تصریح کرد: با پتانسیل بسیار بالایی که درسازمان فرهنگی شهرداری شیراز وجود دارد، می توانیم با تعامل گسترده در حوزه ورزش و سلامت شهروندی قدم های بیشتری برداشت و همراه با مجموعه پزشکی ورزشی با برنامه ریزی و برگزاری دوره های آموزشی، سطح آگاهی مربیان ورزشی، کارکنان شهرداری و همچنین شهروندان جامعه را افزایش دهیم.

مدیر تربیت بدنی سازمان فرهنگی شهرداری شیراز در ادامه خواستار جلسات توجیهی و سمینارهای آموزشی برای مسئولین مجموعه های ورزشی و فرهنگسراها شد و اظهار داشت : می توان با جلسات و سمینارهای آموزشی کارکنان و مسئولین این اماکن را از خدمات کارآمد و نقش ورزش و سلامت و هرآنچه را که شهروندان باید در حوزه پزشکی ورزشی بدانند بیشتر آگاه کرد تا آنان هم بتوانند این اطلاعات کامل و کارآمد را به جامعه به طور شایسته منتقل کنند.

زارع با بیان اینکه آموزش یک مقوله مهم و قابل توجه است، گفت: امروزه آموزش در هر حوزه ای حرف اول را می زند و از اولویت های آن مجموعه به شمار می رود و از آنجا که دوره های آموزشی پزشکی ورزشی برای جامعه بسیار کارآمد بوده، شهرداری حاضر است با آمادگی کامل در این زمینه مشارکت کرده و در این عرصه هم یار و همراه هیات پزشکی ورزشی باشد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.