سه‌شنبه ۲۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۹

دکتر تمدن در نشست روسای هیات های پزشکی ورزشی استان فارس:

نگاه ها به حوزه بانوان در پزشکی ورزشی باید تخصصی باشد

 نشست روسای فارس

نایب رئیس بانوان هیات پزشکی ورزشی استان فارس گفت: بانوان از لحاظ فیزیولوژی و مسئولیت هایی که در زندگی به عهده دارند با آقایان متفاوتند و می بایست در ارائه خدمات پزشکی ورزشی به صورت تخصصی و ویژه به آنان نگاه شود.

نایب رئیس بانوان هیات پزشکی ورزشی استان فارس گفت: بانوان از لحاظ فیزیولوژی و مسئولیت هایی که در زندگی به عهده دارند با آقایان متفاوتند و می بایست در ارائه خدمات پزشکی ورزشی به صورت تخصصی و ویژه به آنان نگاه شود.

به گزارش دفتر استان فارس پایگاه خبری تحلیلی پزشکی ورزشی ایران، دکتر زهرا تمدن در نشست روسای هیات های پزشکی ورزشی استان فارس ضمن خوش آمدگویی و خیر مقدم، گفت: این نشست جهت دیدار با روسای محترم هیات های پزشکی ورزشی استان و همچنین برای شنیدن نقطه نظرات، پیشنهادات، عملکرد و جایگاه پزشکی ورزشی در شهرستان ها برنامه ریزی شد.

مسئول کمیته بانوان هیات پزشکی ورزشی استان فارس با اشاره به جایگاه مهم بانوان در جامعه، افزود: در زمینه ورزش به صورت ترکیبی هم آقایان و هم خانم ها فعالیت هایی صورت می گیرد ولی متاسفانه در حوزه بانوان در تمام مقطع ها شاید کمتر توجه شده است و هیات های پزشکی ورزشی شهرستان ها هم از این قاعده مستثنی نیست.

وی با بیان اینکه باید به حوزه بانوان به صورت ویژه نگاه شود، تصریح کرد: بانوان از لحاظ فیزیولوژی و هم از لحاظ مسئولیت هایی که در زندگی به عهده دارند با آقایان متفاوتند و باید از لحاظ آموزشی، روانشناسی، تغذیه ورزشی، درمان و چه از لحاظ پیشگیری از آسیب هایی که می تواند آن ها را تهدید کند باید با نگاه ویژه و تخصصی به آن پرداخته شود.

نایب رئیس بانوان هیات پزشکی ورزشی استان فارس در ادامه اظهار داشت: همکارانی که در شهرستان ها حضور دارند با توجه به تخصصشان اگر خودشان می توانند فعالیت داشته باشند بسیار عالی می باشد و اگر کمبودی وجود داشته باشد هیات پزشکی ورزشی استان وظیفه خود می داند که با برنامه ریزی دقیق آنان را همراهی و حمایت نماید تا به نحوه شایسته ای خدمات پزشکی ورزشی در شهرستان ها هم به جامعه ورزش ارائه شود.

تمدن با اشاره به وجود تمام ظرفیت ها و امکانات در هیات استان برای ارائه خدمات به جامعه ورزش استان افزود: امروز با عنایت ریاست محترم فدراسیون و مدیریت خوب هیات استان تمام امکانات و ظرفیت ها همراه با اساتید و کارشناسان متخصص و باتجربه محیا و آماده است که هیات های شهرستان ها هم می توانند بیشتر از گذشته از آن برخوردار شوند.  


 

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.