چهارشنبه ۱۶ فروردین ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۲

تشریح عملکرد سال ۹۵ هیات پزشکی ورزشی قزوین؛

از ساماندهی ۶۶ هزار ورزشکار تا ارائه خدمات فیزیوتراپی به ۳۰۰ نفر

دکتر اسکوئی

ورزش استان قزوین طی سال های اخیر و با مدیریت دکتر سید سعید صدقی اسکوئی شاهد تحول چشم گیری در ارائه خدمات پزشکی ورزشی بوده است و سال ۹۵ رکورد ساماندهی ورزشکاران در استان را با ثبت ۶۶ هزار و ۷۹۸ ورزشکار شکست.

به گزارش دفتر استان قزوین پایگاه خبری- تحلیلی پزشکی ورزشی ایران، دکتر سعید اسکوئی که علاوه بر ریاست هیأت پزشکی ورزشی معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین را نیز بر عهده دارد در تشریح عملکرد سال ۹۵ این هیات گفت: در سال گذشته ۶۶ هزار و ۷۹۸ ورزشکار قزوینی تحت پوشش خدمات پزشکی ورزشی در آمدند که از این تعداد ۳۷ هزار و ۳۸۰ نفر آقا و ۲۹ هزار و ۴۱۸ نفر خانم هستند.

 وی دلیل این افزایش آمار را یک ساله شدن اعتبار کارتهای عضویت، ثابت ماندن مبلغ صدور آن و رضایت بیشتر ورزشکاران از خدمات ارائه شده دانست.

رئیس هیأت پزشکی ورزشی با اشاره به دوره ماساژ ورزشی که برای اولین بار در استان برگزار شد، گفت ۱۵۸ نفر از خدمات آموزشی این هیأت که شامل دو دوره کمک های اولیه، آسیب های ورزشی، تغذیه ورزشی و ماساژ ورزشی بوده است بهره مند شدند.

وی افزود: در سال ۹۶ نیز دوره های آموزشی کمک های اولیه، تغذیه و مکمل های ورزشی، حرکات اصلاحی و آسیب های ورزشی برگزار خواهد شد.

دکتر اسکوئی تعداد بازرسی از باشگاهها و اماکن ورزشی استان قزوین را ۴۲۸ مورد عنوان کرد که ۲۲۳ مورد در بخش آقایان و ۲۰۵ مورد آن نیز در بخش بانوان بوده است.

 وی افزود ۲۸ باشگاه برتر مورد تشویق قرار گرفتند و به باشگاههای متخلف نیز تذکر داده شد.

رئیس هیأت پزشکی ورزشی استان قزوین گفت : در سالی که گذشت ۱۳ مورد مشاوره روانشناسی و ۹۲ مورد مشاوره تغذیه به ورزشکاران قزوینی ارائه شده است.

وی ادامه داد: به دنبال راه اندازی فیزیوتراپی تخصصی هیأت پزشکی ورزشی از ابتدای سال ۹۴، تعداد مراجعین  از ۱۰۲ مصدوم ورزشی به ۲۶۱ مصدوم در سال ۹۶ افزایش یافته و ۲۳ مصدوم غیر ورزشی نیز با داشتن کارت بیمه ورزشی از این خدمات بهره مند گشته اند.

دکتر اسکوئی جلب رضایت ورزشکاران را اولویت و هدف اصلی هیأت پزشکی ورزشی دانست و گفت: تلاش داریم در سال ۹۶  با گسترش فضای کلینیک فیزیوتراپی هیأت پاسخگوی نیازهای جامعه ورزشی استان باشیم.

​​

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.