دوشنبه ۲۱ فروردین ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۵

سرپرست هیات پزشکی ورزشی فارس در دیدار با مدیرکل ورزش و جوانان استان مطرح کرد:

دسترسی سریع و ارتقا خدمات کارآمد در راستای رضایت جامعه ورزش فارس در سال ۹۵

 دیدار با مدیرکل فارس

سرپرست هیات پزشکی ورزشی استان فارس گفت:آگاهی بخشی و ارائه خدمات کارآمد به جامعه ورزش مهمترین هدف هیات پزشکی ورزشی استان فارس در سال ۹۵ بود.

 سرپرست هیات پزشکی ورزشی استان فارس گفت:آگاهی بخشی و ارائه خدمات کارآمد به جامعه ورزش مهمترین هدف هیات پزشکی ورزشی استان فارس در  سال ۹۵ بود.

به گزارش دفتر استان فارس پایگاه خبری – تحلیلی پزشکی ورزشی ایران، دکتر حیدر صفرپور در دیدار با مدیرکل ورزش و جوانان استان فارس با تبریک به مناسبت فراسیدن سال جدید و آرزوی توفیق برای ایشان و همکارانشان، گفت: امیدواریم که سال ۹۶ ورزش استان سیرصعودی و روند روبه رشد خود را همچنان ادامه دهد تا بتوانیم همچون سال های گذشته در عرصه ورزش کشور پرافتخار باشیم.

در این دیدار که مسئولین کمیته های هیات پزشکی ورزشی استان هم حضور داشتند، دکتر صفرپور با ارائه گزارشی از عملکرد هیات پزشکی ورزشی استان در سال ۹۵، افزود:هرچند تیم جدید گذشت قریب به ۴ ماه از سال ۹۵ فعالیت خود را آغاز کرد اما با تلاش شبانه روزی و جدیت مثال زدنی تمام همکاران توانست نقش موثری را همراه با سایر مجموعه های ورزشی استان در راستای تحقق اهداف تعیین شده ایفا کند.

سرپرست هیات پزشکی ورزشی فارس با بیان اینکه امروز هیات پزشکی ورزشی استان فارس در کشور جایگاه بسیارخوبی را در بین استان ها به خود اختصاص داده است، تصریح کرد: با همدلی و تلاش بی وقفه ای که در سال گذشته صورت گرفت برآن بودیم که بتوانیم هیات پزشکی ورزشی را به آن جایگاه اصلی خودش رسانده و با تمام توان و امکانات پشتیبان ورزش قهرمانی و حامی ورزش همگانی در استان باشد تا نگاه سرشار از اعتمادی که جامعه ورزش می بایست به این هیات داشته باشد تداوم یابد.

صفرپور با اشاره به تسهیل در روند ارائه خدمات به ورزشکاران، گفت: مجموعه هیات پزشکی استان با ایجاد رویکرد تعامل و برنامه ریزی جدی بر آن است که با ارتقا کمیت و کیفیت خدمات بتواند فضای سرشار از آرامش و اطمینان خاطر و سلامت محور را برای جامعه ورزش استان ایجاد کند تا ورزشکاران بتوانند بدون دغدغه و با خاطری آسوده به فعالیت های ورزشی خود ادامه دهند.

وی در ادامه با بیان اینکه ساماندهی امور مالی و شفاف سازی در این حوزه در راستای حمایت قاطع از حقوق ورزشکاران از جمله اقدامات بسیار مهم صورت گرفته در سال ۹۵ بود از تخصیص اعتبار بالغ بر پنج میلیارد و یکصد میلیون ریال به ورزشکاران آسیب دیده خبر داد.

سرپرست هیات پزشکی ورزشی استان فارس با اشاره به ۱۸۲۹۲۲ ورزشکار سازمان یافته و ساماندهی هفتصد و ده پرونده خدمات درمانی ورزشکاران در سال ۹۵ به برگزاری ۱۵۰ ساعت دوره آموزشی در راستای ترویج فرهنگ ورزش صحیح و پیشگیری و توانمندسازی متولیان ورزش اشاره کرد و تصریح کرد: توانستیم برای ۱۷۰۰ نفر در قالب سمینار، کارگاه  و جلسات گام بلندی را در راستای آموزش برداریم.

وی همچنین از عزم جدی این هیات به تعامل سازنده با دیگر نهادها و سازمان ها در حوزه شهروندی، ورزش و سلامت اشاره کرد و گفت:در سال گذشته توانستیم با رویکرد خوبی که در همکاری با شهرداری شیراز، تربیت بدنی آموزش و پرورش استان فارس، مجموعه دانشگاه علوم پزشکی شیراز و سایر دانشگاه ها و مهمتر از همه هیات های ورزشی استان داشتیم شاهد ارتقا خدمات ارائه شده در قالب برنامه های مشترک بسیار خوب در حوزه آموزش و پوشش پزشکی مسابقات باشیم.

سرپرست هیات پزشکی ورزشی استان فارس با اشاره به ارائه ۵۵۰۰ (پنج هزار و پانصد) ساعت خدمت در قالب ۲۲۰۰ مسابقه برگزار شده در سال قبل توسط پزشکان و پزشکیاران مجرب سازمان دهی شده در قالب کمیته پوشش پزشکی مسابقات از نکات برجسته انجام شده در سال گذشته بود.

صفرپور در بخش دیگری از سخنان خود ضمن اشاره به افتتاح کلینیک تخصصی فیزیوتراپی ورزشی از برخورداری ورزشکاران عضو کمیته خدمات درمانی این هیات از تخفیف تا سقف ۷۰ درصد خبرداد و همچنین از راه اندازی کلینیک تخصصی تغذیه ورزشی، پیکرسنجی و غربالگری و انجام معاینات پیش از مسابقات برای ورزشکاران طی سال جاری خبر داد و از عزم جدی بر اجرای طرح های پژوهشی متناسب با شرایط ورزش استان به منظور بهره وری بیشتر خبر داد.

سرپرست هیات پزشکی ورزشی استان فارس اظهار داشت:تشکیل تیم نظارتی در راستای سالم سازی محیط ورزش و در تعامل با باشگاه های ورزشی و انجام بیش از ۱۶۰ بازرسی از اماکن ورزشی از دیگر اقدامات سال ۹۵ بود.

صفرپور در پایان ضمن تشکر از همکاری مدیرکل ورزش و جوانان فارس و سایر معاونان، با بیان اینکه ظرقیت های فروانی جهت ارائه خدمت کارآمد به ورزشکاران استان موجود است ابراز امیدواری کرد که با همکاری همه جانبه در سطح ورزش استان بتوانیم در آینده ای نه چندان دور شاهد شکوفایی هرچه بیشتر پتانسیل های ورزشی موجود باشیم که در این راستا هیات پزشکی ورزشی بعنوان یکی از ازکان اصلی، تمام توان خود را به کار خواهد گرفت.  

مدیرکل ورزش وجوانان فارس هم در این دیدار با تبریک به مناسبت فرارسیدن سال جدید و آرزوی سلامتی برای سرپرست و اعضای هیات پزشکی ورزشی فارس، موفقیت در حوزه پزشکی ورزشی استان را حاصل یک کار تیمی قوی دانست و افزود: امروزه هیات پزشکی ورزشی در جایگاهی قرار دارد که تمام جامعه ورزش در گرفتن خدمات کارآمد از آن انتظار بالایی دارد و این هیات توانسته به خوبی نیاز های آنان را شناسایی و به رفع آنان جامعه عمل بپوشاند.

حیدرعلی کامیاب با تقدیر از تلاش های صورت گرفته در هیات پزشکی ورزشی استان فارس، گزارش عملکرد این هیات در یک سال گذشته را مثبت ارزیابی کرد و تصریح کرد: خوشبختانه در سال ۹۵ با وجود مشکلاتی که وجود داشت، خدمات خوبی به هیات ها ورزشی و ورزشکاران ارائه شد که باعث جلب رضایت نسبی آنان گردید.

وی با بیان اینکه امیدواریم امسال هم همچون سال گذشته با پیگیری ها و تلاش خوب شما این امر محقق شود که شاهد ارائه خدمات بیشتری به جامعه ورزش باشیم، اظهار داشت: همان طور که رسالت پزشکی درمان است، رسالت ما هم پیشگیری قبل از درمان است که بتوانیم با فعالیت های گسترده و سوق جامعه به سوی صحیح ورزش کردن، سلامت جامعه شهروندی را محقق کنیم.

مدیرکل ورزش و جوانان فارس سلامت باشگاه ها و اماکن ورزشی را یک ضرورت دانست و گفت: نظارت برسلامت باشگاه ها و اماکن ورزشی یک موضوع بسیار جدی است که می بایست ستاد نظارت بر سلامت باشگاه ها در هیات پزشکی ورزشی استان بر آن اشرافیت کامل داشته باشد اما تنها نظارت کافی نیست و می بایست با فرهنگ سازی، اطلاع رسانی و تبلیغات کافی ورزشکاران، خانواده ها و شهروندان را از بروز صدمات و خطراتی که سلامت آنان را تهدید می کند آگاه ساخت.

کامیاب آگاه سازی خانواده ها از طریق انجمن اولیا مربیان را بهترین راه برای اطلاع رسانی در حوزه پیشگیری دانست و افزود: هیات پزشکی ورزشی استان می تواند با انعقاد یک تفاهمنامه جامع و کامل با آمورزش و پرورش فارس، خانواده ها  و دانش آموزان را که قشر بزرگی از جامعه را تشکیل می دهند از خدمات پزشگی ورزشی آگاه کرد و هم از تهدیدات جدی که در خصوص به خطر افتادن سلامت آنان در خصوص صحیح ورزش نکردن وجود دارد آگاه ساخت.  

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.