دوشنبه ۲۱ فروردین ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۵

تشریح عملکرد هیات پزشکی فارس در حضور مدیرکل ورزش و جوانان:

دکتر صفرپور:۱۷۰۰ نفر از خدمات آموزشی هیات پزشکی بهره مند شدند

 دیدار با مدیرکل فارس

سرپرست هیات پزشکی ورزشی استان فارس گفت:آگاهی بخشی و ارائه خدمات کارآمد به جامعه ورزش مهمترین هدف هیات پزشکی ورزشی استان فارس در سال ۹۵ بود.

به گزارش دفتر استان فارس پایگاه خبری – تحلیلی پزشکی ورزشی ایران، دکتر حیدر صفرپور در دیدار با مدیرکل ورزش و جوانان استان فارس با تبریک به مناسبت فراسیدن سال جدید و آرزوی توفیق برای ایشان و همکارانشان، گفت: امیدواریم که سال ۹۶ ورزش استان سیرصعودی و روند روبه رشد خود را همچنان ادامه دهد تا بتوانیم همچون سال های گذشته در عرصه ورزش کشور پرافتخار باشیم.

در این دیدار که مسئولان کمیته های هیات پزشکی ورزشی استان هم حضور داشتند، دکتر صفرپور با ارائه گزارشی از عملکرد هیات پزشکی ورزشی استان در سال ۹۵، افزود:هرچند تیم جدید گذشت قریب به ۴ ماه از سال ۹۵ فعالیت خود را آغاز کرد، اما با تلاش شبانه روزی و جدیت مثال زدنی تمام همکاران توانست نقش موثری را همراه با سایر مجموعه های ورزشی استان در راستای تحقق اهداف تعیین شده ایفا کند.

سرپرست هیات پزشکی ورزشی فارس تصریح کرد: با همدلی و تلاش بی وقفه ای که در سال گذشته صورت گرفت برآن بودیم که بتوانیم هیات پزشکی ورزشی را به آن جایگاه اصلی خودش رسانده و با تمام توان و امکانات پشتیبان ورزش قهرمانی و حامی ورزش همگانی در استان باشد تا نگاه سرشار از اعتمادی که جامعه ورزش می بایست به این هیات داشته باشد تداوم یابد.

دکتر صفرپور با اشاره به تسهیل در روند ارائه خدمات به ورزشکاران، گفت: مجموعه هیات پزشکی استان با ایجاد رویکرد تعامل و برنامه ریزی جدی بر آن است که با ارتقا کمیت و کیفیت خدمات بتواند فضای سرشار از آرامش و اطمینان خاطر و سلامت محور را برای جامعه ورزش استان ایجاد کند تا ورزشکاران بتوانند بدون دغدغه و با خاطری آسوده به فعالیت های ورزشی خود ادامه دهند.

سرپرست هیات پزشکی ورزشی استان فارس با اشاره به ۱۸۲ هزار و ۹۲۲ ورزشکار سازمان یافته و ساماندهی ۷۱۰ پرونده خدمات درمانی ورزشکاران در سال ۹۵ به برگزاری ۱۵۰ ساعت دوره آموزشی در راستای ترویج فرهنگ ورزش صحیح و پیشگیری و توانمندسازی متولیان ورزش اشاره کرد و تصریح کرد: توانستیم برای ۱۷۰۰ نفر در قالب سمینار، کارگاه  و جلسات گام بلندی را در راستای آموزش برداریم.

وی همچنین از عزم جدی این هیات به تعامل سازنده با دیگر نهادها و سازمان ها در حوزه شهروندی، ورزش و سلامت اشاره کرد و گفت:در سال گذشته توانستیم با رویکرد خوبی که در همکاری با شهرداری شیراز، تربیت بدنی آموزش و پرورش استان فارس، مجموعه دانشگاه علوم پزشکی شیراز و سایر دانشگاه ها و مهمتر از همه هیات های ورزشی استان داشتیم شاهد ارتقا خدمات ارائه شده در قالب برنامه های مشترک بسیار خوب در حوزه آموزش و پوشش پزشکی مسابقات باشیم.

سرپرست هیات پزشکی ورزشی استان فارس با اشاره به  پوشش پزشکی ۲۲۰۰ مسابقه برگزار شده توسط کمیته پوشش پزشکی مسابقات به افتتاح کلینیک تخصصی فیزیوتراپی هیات اشاره کرد و از راه اندازی کلینیک تخصصی تغذیه ورزشی، پیکرسنجی و غربالگری و انجام معاینات پیش از مسابقات برای ورزشکاران طی سال جاری خبر داد.

سرپرست هیات پزشکی ورزشی استان فارس اظهار داشت:تشکیل تیم نظارتی در راستای سالم سازی محیط ورزش و در تعامل با باشگاه های ورزشی و انجام بیش از ۱۶۰ بازرسی از اماکن ورزشی از دیگر اقدامات سال ۹۵ بود.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.