دوشنبه ۲۱ فروردین ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۷

دکتر گل فشان در شتریح عملکرد هیات:

444 باشگاه در قم تحت بازرسی دقیق قرار گرفت

محمد گل فشان

رئیس هیات پزشکی ورزشی استان قم تامین سلامت ورزشکاران را از مهمترین برنامه های این هیات عنوان کرد و از برنامه‌ریزی برای افزایش ورزشکاران سازمان یافته قم و عبور آن از مرز ۴۰ هزار نفر خبر داد.

به گزارش دفتر استان قم پایگاه خبری- تحلیلی پزشکی ورزشی ایران، دکتر محمد گل فشان اظهار کرد: در بین ۴۵ هیات ورزشی استان قم تنها هیات پزشکی ورزشی است که ماموریتی متفاوت نسبت به سایر هیات‌های ورزشی دارد و وظیفه آن فعالیت کردن در تأمین سلامت امداد رسانی و حمایت پزشکی از مسابقات و رخدادهای ورزشی است که در همین راستا کلیه باشگاه های ورزشی استان را به جعبه کمکهای اولیه مجهز کرد.

وی با اشاره به فضای همدلی و صمیمانه در هیات پزشکی ورزشی، گفت:در سال گذشته ۴۰ هزار و ۱۴۸ ورزشکار قمی تحت پوشش خدمات پزشکی ورزشی در آمدند که از این تعداد ۲۷ هزار و ۳۶۳ نفر آقا و ۱۲ هزار و ۷۸۵ نفر خانم  که حدود ۱۵ درصد افزایش نسبت به سال ۹۴ در ورزشکاران سازمان یافته داشته است.

وی خاطر نشان کرد: در سال ۹۵ تعداد ۲۳۲ نفر از ورزشکاران تحت عضویت کمیته خدمات درمانی اعم از درمانهای سرپایی و عمل جراحی از خدمات درمانی هیئت پزشکی ورزشی استفاده کردند.

دکتر گل فشان با تاکید بر لزوم تشخیص و درمان به موقع بیماری های مزمن عضلانی، اسکلتی و مفصلی ورزشکاران، گفت: مرکز فیزیوتراپی صبا یکی از بهترین مراکز ارائه دهنده خدمات پزشکی ورزشی به ورزشکاران در استان قم است که در سال گذشته ۹۷ نفر  از خدمات فیزیوتراپی بهره مند شدند.

 وی یادآور شد: مهمترین برنامه این هیات سلامت ورزشکاران و جامعه، کنترل باشگاه ها به ویژه باشگاه های پرورش اندام و بدنسازی در عدم استفاده از مواد نیروزا و ممنوعه، نمونه برداری از ورزشکاران و...  است که این امر مهم توسط بازرسان هیات پزشکی ورزشی با بازرسی از ۴۴۴ باشگاه دولتی و خصوصی در دو نوبت اولیه و ثانویه انجام پذیرفت که تعداد ۳۵ نفر مورد تشویق قرار گرفت  وباشگاه های که نیاز به تذکر بود انجام شد.

دکتر گل فشان گفت: کمیته پوشش پزشکی مسابقات هیئت پزشکی، درراستای سیاست های سازمانی مبنی بر تعامل با هیئت های ورزشی دستگاه های دولتی و دیگر ارگان ها توانست در سال ۹۵ با تجهیز انبار پوشش مسابقات ۴۷۰۰ ساعت از رویدادهای ورزشی را پوشش پزشکی دهد. و همچنین چند قرارداد در بخش آموزش پرورش و هیئت فوتبال و کارمندان دولت در کارنامه خود رقم زند.

رئیس هیات پزشکی ورزشی استان قم در تشریح عملکرد آموزشی هیات، گفت:طبق تقویم اجرایی سال ۹۵ تعداد ۸ دوره آموزشی بالغ بر ۴۷۰ نفر از این دوره های آموزشی استفاده کردند، در کمیته روانشناسی تعداد ۵۵۰ نفر خدمات مشاوره ودرکمیته تغذیه ۳۵ نفر خدمات مشاوره دریافت کردند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.