شنبه ۲۶ فروردین ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۶

درتشریح عملکرد یکساله هیأت پزشکی ورزشی عنوان شد؛

رشد ۲۵درصدی آمار ورزشکاران سازمان یافته استان

حسین جمالیزاده

دکترحسین جمالیزاده عملکرد یکساله هیأت پزشکی ورزشی استان را تشریح کرد.

رئیس هیأت پزشکی ورزشی استان در گفتگو با دفتراستان کرمان پایگاه خبری تحلیلی پزشکی ورزشی ایران، با بیان اینکه سال گذشته مجددا طرح عضویت ۳۶۵ روزه دراستان به اجرا گذاشته شد، از افزایش ۲۵ درصدی آمار ورزشکاران سازمان یافته خبرداد و گفت:آمار ورزشکاران سازمان یافته استان از تعداد ۶۷ هزار درسال ۱۳۹۴ به تعداد ۸۴ هزار و ۴۲۳ نفر در سال گذشته رسید که ۱۷ هزار و سی نفر افزایش آمار را نشان می دهد.

همچنین بیش از ۱ میلیارد و ۶۵۰ میلیون ریال هزینه درمان به ۳۰۱ نفر از ورزشکاران استان پرداخت شده است.  

وی ضمن تاکید بر بحث آموزش به عنوان اولویت اصلی هیأت استان، از برگزاری ۲۵ دوره مختلف آموزشی ویژه ورزشکاران، مربیان و کارکنان ادارات و سازمان ها خبرداد و افزود : سال گذشته علاوه بر برگزاری دوره های آموزشی با محوریت پزشکی ورزشی، دوره های آموزشی دیگری نیز با محوریت سلامت و بهداشت محیط کار و ورزش کارکنان در ادارات و سازمان های مختلف برگزار شد.

همچنین وی برگزاری دوره های خودمراقبتی ویژه بانوان را از جمله اقدامات صورت گرفته توسط کمیته آموزش و اموربانوان اعلام کرد.

دکترجمالیزاده در بحث پوشش پزشکی مسابقات، به پوشش پزشکی  بیش از ۲ هزار و ۳۰۰ ساعت مسابقات مختلف اشاره کرد و گفت: بیش از ۱۱۰۰ ساعت پوشش پزشکی  مسابقات آموزش و پرورش از اهم فعالیت های صورت گرفته توسط این کمیته می باشد.

وی افزود: کمیته تغذیه این هیأت نیز با بیش از ۲۳۰ جلسه مشاوره و برگزاری دوره های مختلف آموزشی با عناوین تغذیه ورزشی به ورزشکاران استان خدمات ارائه کرده است.

دکترجمالیزاده عملکرد این هیأت در بخش فیزیوتراپی را نیز ارائه هزار و ۴۰ جلسه خدمات توانبخشی و فیزیوتراپی به ورزشکاران آسیب دیده استان عنوان کرد.

وی خاطر نشان کرد: صدوربیش از ۴۷۰ کارت صحت - سلامت و انجام ۱۷۴ مورد معاینه ورزشکاران آسیب دیده، عملکرد این هیأت در کمیته درمان بوده است.

دکتر جمالیزاده یادآور شد : انجام ۷۰۰ بازرسی توسط ستاد ناظر  و ارائه بیش از ۱۴۰ خبر و مطلب علمی در سایت هیأت پزشکی ورزشی استان ازدیگر اقدامات صورت گرفته در سال گذشته بوده است.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.