شنبه ۲۶ فروردین ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۲

دکتر شاهین اعلام کرد؛

درمان ۱۶۳ ورزشکار آسیب دیده در چهارمحال و بختیاری

رئیس هیات

دکتر فرامرز شاهین ، رئیس هیات پزشکی ورزشی استان چهارمحال و بختیاری ، عملکرد سال ۹۵ این هیات را تشریح کرد.

به گزارش دفتر استان چهار محال وبختیاری پایگاه خبری تحلیلی پزشکی ورزشی ایران، دکتر شاهین گفت :در سال ۹۵ تعداد ورزشکاران سازمان یافته به ۳۱ هزار و ۴۲۶ نفر رسید که نسبت به سال ۹۴ حدود ۲هزار  نفر افزایش داشتیم. رشته های فوتبال، والیبال بیشترین تعداد ورزشکاران را به خود اختصاص داده اند.

رئیس هیات پزشکی ورزشی چهار محال و بختیاری بیان کرد : ستاد نظارت بر اماکن ورزشی در سال گذشته ۴۰۰ بازدید از اماکن ورزشی  را داشته است  که ۲۸۰ مورد تشویق، ۱۲۰ مورد تذکر، ۱۷۰ مورد بازدید اولیه، ۸۰مورد بازدید ثانویه و ۱۵۰ مورد بازدید اداوری  صورت گرفته است.

وی  در ادامه  از ارائه خدمات به ورزشکاران مصدوم که جز اهداف مهم هیات های پزشکی ورزشی میباشد که آمار  پرداخت هزینه درمان به ورزشکاران مصدوم را ۱۶۳نفر اعلام کرد و افزود: از این تعداد ۲۹ نفر بانوان و ۱۳۴ نفر آقایان بودند.

دکتر شاهین اظهار داشت : آموزش مقوله بسیار مهم در جهت آگاه سازی ورزشکاران و مربیان در خصوص پیشگیری از آسیب های ورزشی و نحوه برخورد با آسیب می باشد که این هیات در سال گذشته دوره کمک های اولیه، تغذیه در ورزش، روانشناسی ورزشی و کارگاه حرکات اصلاحی  را ویژه مربیان و ورزشکاران  با حضور اساتید دانشگاهی برگزار کرد  و ۱۲ مورد انتشار بروشور ورزشی  را داشته ایم.

وی  در ادامه از عزم جدی این هیات در خصوص پزشکی مسابقات  توسط پزشکیاران در جهت ایجاد سلامت  ورزشکاران به ۳۰۰ ساعت پوشش پزشکی مسابقات، صدور ۱۰۰ نفر گواهی صحت سلامت، ۵۰ نفر مشاوره تغذیه و ۳۵ نفر مشاوره روانشناسی ورزشی و ارائه خدمات فیزیوتراپی به ۵۰ نفر اشاره نمود.

دکتر شاهین ابراز امیدواری کرد که با توجه به یک ساله شدن اعتبار کارتهای عضویت و ثابت ماندن مبلغ عضویت بتوانیم در جهت افزایش آمار بیمه ورزشی و جلب رضایت ورزشکاران گامی بر داریم.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.