جمعه ۱ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۸:۲۷

ضرورت ورزش برای بانوان

ورزش بانوان

اهمیت ورزش به عنوان عاملی ضروری برای سلامتی جسمانی و روانی کاملا شناخته شده است.

فعالیت ورزشی علاوه بر کاهش فشار خون و پایین آوردن ضربان قلب موجب افزایش ظرفیت هوازی، کاهش درصد چربی و جلوگیری از پوکی استخوان می شود.

همچنین ورزش به دلیل اثرات فیزیکی مستقیم و غیر مستقیمی که در پیشگیری از افزایش وزن به ویژه در دوران یائسگی دارد یکی از موارد کاهش دهنده سرطان سینه در زنان می باشد.

 از آنجا که پوکی استخوان از بیماریهای رایج بین زنان می باشد، توجه به این نکته ضروری است که ورزش سبب حفظ تراکم استخوان زنان شده و در صورت مصرف مقادیر کافی کلسیم، ورزش در شکل گیری استخوانهای قویتر موثر می باشد.

 یکی از نکاتی که ورزش حرفه ای را برای زنان حایز اهمیت می کند، تاثیرات روحی آن در زنانی است، فعالیت گروهی انگیزه و هیجانی درونی را در فرد ایجاد می کند، که توامان با تخلیه انرژی، از بین بردن انرژی های منفی و شادی می باشد. فردی که انرژی های منفی را از خود دورکرده باشد، شادتر و منظم تر خواهد اندیشید و موفق تر قدم بر خواهد داشت.

ورزش حرفه ای به دلیل استمرار در تمرین به تقویت و محکم سازی عضلات کمک کرده و به فرد احساس قدرت می دهد که موجب افزایش اعتماد به نفس می شود. اکثر بانوانی که به صورت مداوم ورزش میکنند از لحاظ شخصیتی افرادی بسیار موفق هستند که ناشی از همین اعتماد به نفس بالامی باشد.

دکتر الهام قناعت پیشه  نایب رئیس بانوان هیات پزشکی ورزشی استان مرکزی

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.