شنبه ۲ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۳

تشریح خدمات گسترده و متنوع هیات پزشکی ورزشی البرز:

دکتر اردیبهشت:استفاده از ظرفیت های جدید و نو آوری جزء اهداف اصلی ما است

نشست هماهنگی ستاد نظارت با استان های تهران و البرز

رئیس هیات پزشکی ورزشی استان البرز معتقتد است برخی از فعالیت های موفقی که در البرز ابداع و اجرا شده است می تواند الگویی مناسب جهت اجرا در سایر نقاط کشور باشد.

دکتر سیداشکان اردیبهشت که با خبرنگار دفتر البرز پایگاه خبری تحلیلی پزشکی ورزشی ایران گفت وگو می کرد ، ضمن اشاره به رشد بیش از 10 هزار نفری ورزشکاران ساماندهی شده در سال ۹۵ نسبت به زمان مشابه سال قبل، تعداد کل ورزشکاران ساماندهی شده سال 95 این استان را 152 هزار و931  نفر اعلام کرد.

وی تاکید کرد: بیش از 10 سال است که این روند افزایشی ادامه دارد و کمیته خدمات درمانی البرز چندین سال متوالی توانسته است رتبه نخست را در سطح کشور به خود اختصاص دهد.

رئیس هیات پزشکی ورزشی استان البرز دستیابی به این موفقیت را در سایه همکاری، تعامل و برنامه ریزی دقیق تمامی کمیته های هیات پزشکی ورزشی استان دانست و عنوان کرد: «علاوه بر فعالیت های اثرگذار کمیته خدمات درمانی در مواجهه با ورزشکاران آسیب دیده و تسهیل امور مراجعین، نقش سایر کمیته ها را نیز نمی توان نادیده گرفت. به عنوان مثال اطلاع رسانی مطلوبی که توسط کمیته روابط عمومی انجام شده و یا فعالیت های نظارتی که توسط کمیته نظارت و بازرسی انجام می شود ، نقش بسزایی در این روند افزایشی داشته است. نظارت های دقیق و هدفمند ناظرین استانی توانسته است بخش اعظمی از تخلفات برخی از اماکن ورزشی در عدم ساماندهی ورزشکارنشان را کاهش دهد.»

وی در ادامه ضمن تشریح فعالیت های کمیته نظارت بر اماکن ورزشی ، افزود : «این کمیته در چند سال اخیر توانسته است ضمن برنامه ریزی دقیق در خصوص نظارت بر اماکن ورزشی استان، در زمینه پیشگیری از تخلفات نیز در یک اقدام ابتکاری با همکاری اداره کل ورزش و جوانان استان البرز ، طرح دوره توجیهی مدیران و موسسان اماکن ورزشی استان را به اجرا گذارد. در این طرح که قریب به دو سال و نیم از اجرای آن می گذرد و به صورت مشترک با کمیته آموزش هیات برگزار می شود، پس از مطالعه و بررسی ضرورت ها و نقاط ضعف و آسیب های اماکن ورزشی استان که در طول سنوات گذشته در بازرسی ها با آن مواجه بوده ایم، با ساختاری دقیق و تنظیم طرح درس های مدون به اجرا رسیده و تا کنون نزدیک به سی دوره جهت مدیران و موسسان اماکن ورزشی دولتی و خصوصی برگزار شده است. در این طرح تمامی متقاضیان تاسیس باشگاه های ورزشی و همچنین تمامی کسانی که قصد تمدید مجوز خود را دارند می بایست در یک دوره توجیهی یک روزه شرکت کنند. طبیعی است پس از گذشت چند سال، تمامی مدیران اماکن ورزشی استان تحت این آموزش قرار خواهند گرفت. این طرح، طرح بسیار موفق و آزموده شده ای است که می توان آن را به عنوان یک مدل در کشور نیز اجرایی کرد.»

دکتر اردیبهشت خدمات مشاوره ای را نیز از نقاط برجسته فعالیت های هیات پزشکی استان البرز دانست و وجود مشاوران کارآزموده در زمینه های روانشناسی ورزشی و تغذیه ورزشی که به صورت ثابت در طول سال به ورزشکاران خدمات مشاوره ای ارائه می دهند را از جمله نقاط قوت این بخش برشمرد.

وی به تاثیرات مثبت در عملکرد ورزشکاران حرفه ای در اثر استفاده از این خدمات اشاره نموده و مصادیق بسیاری از ورزشکاران ملی و استانی را که توانسته اند با استفاده از جلسات مشاوره ای هیات پزشکی ورزشی، ارتقاء کیفیت فعالیت ورزشی داشته باشند را عنوان کرد.

یکی دیگر از کمیته های فعال و موفق هیات پزشکی ورزشی استان البرز از نگاه رئیس هیات، کمیته مسابقات است. دکتر اردیبهشت معتقد است در این کمیته ضمن ارائه خدمات به هنگام و مطلوب به هیات های ورزشی استان، همواره سعی شده است سطح علمی و مهارتی همکارانی که در پوشش پزشکی مسابقات همکاری دارند، با برگزاری دوره های بازآموزی مستمر، در سطح بالایی قرار داشته باشد. در سال ۹۵ هم این روند ادامه داشته و یک دوره بازآموزی ویژه همکاران کمیته مسابقات برگزار شد. به لحاظ ارائه خدمات نیز ۷۱۳۷ ساعت پوشش مسابقات در طول سال ۹۵ انجام شده است.

کمیته آموزش البرز نیز ضمن همکاری با دو کمیته نظارت جهت برگزاری مستمر دوره های توجیهی مدیران و موسسان اماکن ورزشی و همچنین کمیته مسابقات جهت برگزاری دوره های بازآموزی، توانسته است به واسطه ضرورتی که بر تمرکز بر ماساژ ورزشی در استان احساس شد، در سال ۹۵ دو دوره ی آموزش ماساژ ورزشی را برگزار نمود که با استقبال بی نظیر مخاطبین این دوره مواجه شد. در کنار این دوره ها، کارگاه های آموزشی معمول در زمینه های تغذیه ورزشی، دوپینگ و مکمل ها، روانشناسی ورزشی و... نیز در دستور کار قرار داشت که همگی با کیفیت مطلوب برگزار شد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.