دوشنبه ۴ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۳

کمک به آرتریت با ۴۵ دقیقه فعالیت ورزشی

ارتریت

مطالعات نشان داده اند که فعالیت منظم می تواند به افراد مسن مبتلا به آرتریت کمک کند.. چه مقدار فعالیت برای این تاثیر کافی است؟ آنها نشان داده اند که ۴۵ دقیقه فعالیت در هفته کافی است.

دستورالعمل های فدرال توصیه می کنند که ۱۵۰ دقیقه فعالیت متوسط در هر هفته برای جلوگیری از مرگ زودرس و بیماری های جدی کافی است. با این حال، رسیدن به این مقدار فعالیت برای افراد با آرتریت تسیار دشوار است. در واقع، تنها یک نفر از هر هشت مرد مبتلا به آرتریت زانو این استاندارد را می تواند به مرحله اجرا در آورد. در این مطالعه، محققان فعالیت تناسب اندام برای ۱۶۲۹ فرد بزرگسال (۴۴٪ آنها مرد بودند) در دامنه سنی ۴۹-۸۳ مبتلا به آرتروز در مفصل ران، زانو، پا، و یا ترکیبی را برای چندین سال مورد بررسی قرار دادند. ورزش یا فعالیت های خاصی ثبت نشده بود و تنها زمان صرف شده در هر هفته گزارش شده بود.

محققان دریافتند شرکت کنندگانی که در هفته ۴۵ دقیقه فعالیت متوسط انجام داده بودند، مانند پیاده روی سریع، در مقایسه با کسانی که کمتر فعالیت داشتند، سرعت راه رفتن و توانایی آنها برای انجام فعالیت های سبک مانند فشار دادن یک سبد مواد غذایی ۸۰٪ بیشتر بهبود را داشته اند. در حالی که یافته های جدید انجام ۱۵۰ دقیقه فعالیت در هفته را توصیه می کنند، که نیز مزایای دیگر مانند سلامت قلب را ارائه می دهد. دکتر دوروتی دانلوپ از دانشگاه Northwestern می گوید که برای افراد با آرتریت، ۴۵ دقیقه در هر هفته یک شروع خوب برای رسیدن به هدف است. "فعالیت های با شدت متوسط، بهتر هستند، اما این نتایج میزان حداقل فعالیت را برای بهبود  نشان می دهند. 

دکترمحمدمهرتاش-هیأت پزشکی ورزشی استان کرمان

Research published online Dec. ۲۸, ۲۰۱۶, by Arthritis Care & Research

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.