یکشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۵

سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی:

از نقش و ضرورت روانشناسی ورزشی غافل نیستیم

علی اشکانی

سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی تاکید کرد که یکی از مولفه هایی که در امر هدایت کشتی گیران از آن غافل نیست، روانشناسی ورزشی است.

به گزارش پایگاه خبری- تحلیلی پزشکی ورزشی ایران، علی اشکانی  با تاکید بر اهمیت و ضرورت روانشناسی ورزشی در ورزش قهرمانی و حرفه ای، تصریح کرد: این مهم در سال های اخیر رشد چشمگیری در ورزش دنیا داشته است، روانشناسی ورزش به شکل یک تسهیل کننده یا به عبارتی سریع تر پیمودن مسیر نقش خودش را نشان داده است و کادر فنی تیم ملی به خوبی از این موضوع آگاه است.

دارنده مدال  نقره جهانی ۲۰۰۵ با اشاره به اینکه در المپیک سیدنی و آتن روانشناس در کنار کاروان ورزش ایران بود اما چندان مورد اقبال ورزشکاران قرار نداشت، تصریح کرد:با وجود این در سال هایی که به عنوان سرمربی و مربی در تیم های ملی بوده ام بخصوص در سه سال گذشته در تیم ملی نوجوانان از کمک های روانشناس ورزش خیلی بهره برده ام و خوشبختانه در این سال ها روی سکوی جهان و قهرمانی اسیا قرار گرفتیم.

سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی خواستار توسعه مباحث علمی در ورزش بویژه مبحث روانشناسی ورزشی شد و پیشنهاد داد برای بهره مندی بیشتر تیم ها از روانشناسان ورزش، انها در طول هفته چند روز را به طور کامل در اردوهای تیم ملی حضور داشته باشند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.