یکشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۰

مدیرکل ورزش و جوانان فارس؛

اطلاع رسانی درباره سلامت محیط ورزش ضروری است

 مدیرکل فارس

مدیرکل ورزش وجوانان فارس اعتقاد دارد ارتقاء و پیشرفت سطح مجموعه پزشکی ورزشی در استان، حاصل تلاش بی وقفه یک کار تیمی منسجم و قوی است.

به گزارش دفتر استان فارس پایگاه اطلاع رسانی خبری - تحلیلی پزشکی ورزشی ایران ، حیدر علی کامیاب در دیدار با سرپرست و مسئولین کمیته های هیات پزشکی ورزشی استان فارس  گفت:امروز هیات پزشکی ورزشی در جایگاهی قرار دارد که تمام جامعه ورزش در گرفتن خدمات کارآمد از آن انتظار بالایی دارد و این هیات توانسته به خوبی نیاز های آنان را شناسایی و به رفع آنان جامعه عمل بپوشاند.

کامیاب با تقدیر از تلاش های صورت گرفته در هیات پزشکی ورزشی استان فارس، گزارش عملکرد این هیات در یک سال گذشته را مثبت ارزیابی کرد و تصریح کرد: خوشبختانه در سال ۹۵ با وجود مشکلاتی که وجود داشت، خدمات خوبی به هیات ها ورزشی و ورزشکاران ارائه شد که باعث جلب رضایت نسبی آنان گردید.

وی با بیان اینکه مجموعه مدیریت ورزش و جوانان در فارس به دنبال توسعه و پیشرفت در حوزه ورزش و سلامت در استان است، اظهار داشت: در حوزه مدیریت زیر مجموعه های ورزش و جوانان و هیات ها ورزشی در استان، مدیریت ورزش و جوانان استان به دنبال افراد پرتوان با پتانسیل بالا در سطح مدیریت مجموعه های ورزشی است.

مدیرکل ورزش و جوانان فارس با اشاره به اینکه مجموعه ورزش استان و ورزشکاران در گذشته رضایت قابل قبولی از مجموعه پزشکی ورزشی در استان نداشتند و همیشه از خدمات آن گلایه مند بودند، گفت: با تصمیم گیری که در نهایت صورت گرفت برآن شدیم تا با تغییرات لازم در سطح مدیریت هیات پزشکی ورزشی بتوانیم راه را برای پیشرفت این مجموعه در ارائه خدمات کارآمد ایجاد کنیم که الحمدالله با تغییراتی که ایجاد شد، امروز کمتر از یک سال از فعالیت تیم جدید شاهد رشد و شکوفایی این هیات در سطح استان فارس نیز هستیم.

کامیاب با بیان اینکه امیدواریم امسال هم همچون سال گذشته با پیگیری ها و تلاش خوب شما این امر محقق شود که شاهد ارائه خدمات بیشتری به جامعه ورزش باشیم، اظهار داشت: همان طور که رسالت پزشکی درمان است، رسالت ما هم پیشگیری قبل از درمان است که بتوانیم با فعالیت های گسترده و سوق جامعه به سوی صحیح ورزش کردن، سلامت جامعه شهروندی را محقق کنیم.

وی سلامت باشگاه ها و اماکن ورزشی را یک ضرورت دانست و گفت: نظارت برسلامت باشگاه ها و اماکن ورزشی یک موضوع بسیار جدی است که می بایست ستاد نظارت بر سلامت باشگاه ها در هیات پزشکی ورزشی استان بر آن اشرافیت کامل داشته باشد اما تنها نظارت کافی نیست و می بایست با فرهنگ سازی، اطلاع رسانی و تبلیغات کافی ورزشکاران، خانواده ها و شهروندان را از بروز صدمات و خطراتی که سلامت آنان را تهدید می کند، آگاه ساخت.

مدیرکل ورزش و جوانان فارس آگاه سازی خانواده ها از طریق انجمن اولیا مربیان را بهترین راه برای اطلاع رسانی در حوزه پیشگیری دانست و افزود: هیات پزشکی ورزشی استان می تواند با انعقاد یک تفاهمنامه جامع و کامل با آمورزش و پرورش فارس، خانواده ها  و دانش آموزان را که قشر بزرگی از جامعه را تشکیل می دهند از خدمات  پزشکی ورزشی واز تهدیدات جدی که در خصوص به خطر افتادن سلامت آنان در خصوص صحیح ورزش نکردن وجود دارد ، آگاه کند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.