دوشنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۱

تشریح عملکرد هیأت پزشکی قزوین در برنامه زنده رادیویی

برنامه رادیویی قزوین

نایب رئیس هیأت پزشکی ورزشی استان قزوین با حضور در برنامه زنده رادیویی زنگ نشاط رادیو قزوین به تشریح عملکرد این هیأت پرداخت.

به گزارش دفتر استان قزوین پایگاه خبری تحلیلی پزشکی ورزشی ایران، ساناز حبیب وند نایب رئیس هیأت پزشکی ورزشی استان قزوین روز یک شنبه 3 اردیبهشت سال جاری در برنامه زنده ورزشی زنگ نشاط که روزهای یک شنبه و سه شنبه ساعت 16 و ده دقیقه از رادیو قزوین پخش می شود، در تشریح عملکرد هیأت پزشکی ورزشی استان قزوین با اشاره به تحقق دو هدف بزرگ هیأت که شامل خرید فضایی مستقل برای هیأت و راه اندازی کلینیک فیزیوتراپی تخصصی در مجموعه ورزشی غدیر گفت: با اختصاص فضای مناسبی به واحد آموزش در ساختمان جدید علاوه بر برگزاری دوره های آموزشی مورد نیاز ورزشکاران که در سال 95 شامل دو دوره کمک های اولیه، آسیب های ورزشی، ماساژ ورزشی تغذیه ورزشی و دوره آموزشی ناظرین هیأت بوده است، این امکان برای تمامی هیأتها و باشگاههای ورزشی فراهم شده تا بتوانند از این فضا برای برگزاری دوره های آموزشی خود استفاده نمایند و در سال 95 نیز تقریباً تمامی دوره های تئوری مربیگری در این واحد برگزار شده است. همچنین با اشاره به تجهیزات پیشرفته و امکانات مناسب فیزیوتراپی هیأت که در دو شیفت صبح و بعدازظهر توسط فیزیوتراپیست های ورزشی اداره می شود، گفت: در صورت وقوع آسیب ورزشی ورزشکاران عزیز می توانند تا 40 جلسه به صورت رایگان از خدمات توانبخشی استفاده نمایند و همچنین در صورتی که آسیب غیر ورزشی باشد نیز با داشتن کارت بیمه ورزشی تا 30 درصد تخفیف به آنان تعلق خواهد گرفت.

وی در ادامه با اشاره به افزایش قابل توجه آمار ورزشکاران سازمان یافته که در سال 95 به دنبال یک ساله شدن اعتبار کارتهای بیمه و ثابت ماندن تعرفه حق عضویت رخ داد گفت: در سال جدید نیز این روند ادامه داشته و حق عضویت خدمات پزشکی ورزشی برای سومین سال متوالی ثابت بوده و همان 15000 تومان می باشد و جهت آگاهی ورزشکاران قزوینی از مزایای بیمه ورزشی به همراه هر کارت یک تراکت که شامل این مزایا و نحوه برخورداری از آن می باشد به ورزشکاران داده می شود. وی همچنین از ورزشکاران خواست تا جهت برخورداری از حداکثر خدمات در اولین فرصت اقدام به تمدید کارت خود نمایند.

حبیب وند ادامه داد: ناظرین هیأت به طور مستمر از هیأتها و  باشگاههای ورزشی بازدید به عمل آورده و در صورت مشاهده تخلف در زمینه عدم صدور کارت عضویت، عدم رعایت بهداشت، تجویز، فروش و مصرف مکمل ها و داروها، عدم مجوز فعالیت باشگاه، استفاده از دستگاه سولاریوم و انجام ماساژ ورزشی بدون مجوز، با مهلت 21 روزه به باشگاه تذکر کتبی داده می شود و در دور دوم نیز در صورت مشاهده تخلف با مهلت 10 روزه تذکر مجدد داده خواهد شد و در صورت عدم توجه به تذکرات صورت گرفته با گرفتن فرم تعهدنامه آن باشگاه به فدراسیون و اداره کل ورزش و جوانان جهت برخورد جدی و پلمپ باشگاه معرفی خواهد شد. همچنین هر ساله از هیأتها و باشگاههای ورزشی برتر که همکاری خوبی با هیأت پزشکی ورزشی داشته اند تقدیر به عمل خواهد آمد.

وی افزود: در سال گذشته هیأتهای فوتبال، والیبال، همگانی، بدنسازی و ژیمناستیک بیشترین آمار ورزشکاران ورزشکاران سازمان یافته را به خود اختصاص دادند که به همراه 28 باشگاه ورزشی برتر مورد تقدیر قرار گرفتند.

نایب رئیس هیأت پزشکی ورزشی استان قزوین گفت: بیشترین آسیب ها در رشته های فوتبال و تکواندو و در ناحیه پا و زانو و در بین آقایان بوده است و ورزشکاران خانم که آسیب کمتری دیده اند بیشتر از خدمات تغذیه و روانشناسی هیأت بهره مند گشته اند.

وی در پایان با اشاره به کمیته های فعال هیأت شامل آموزش و پژوهش، خدمات درمانی، تغذیه، روابط عمومی، پوشش پزشکی مسابقات ورزشی، روانشناسی ورزشی، نظارت بر سلامت اماکن ورزشی و کمیته درمان از تمامی هیأتها و باشگاههای ورزشی، ورزشکاران، مربیان ورزشی و دانشجویان رشته تربیت بدنی خواست تا در صورت نیاز به هر دوره آموزشی یا استفاده از خدمات تغذیه ورزشی و ... با ارسال درخواست کتبی به هیأت یا تماس تلفنی با شماره 33672989 در ساعات اداری با هزینه بسیار ناچیز از این خدمات استفاده نمایند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.