سه‌شنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۷:۳۶

دکتر حیدری مقدم:

ورزش راه حلی برای مقابله با نابود شدن زندگی جمعی است

ارگونومی 1

کارگاه یک روزه مدیریت آرگونومی و تفریحات سالم توسط هیات پزشکی ورزشی استان در سالن همایش‌های دانشگاه علوم پزشکی این شهر برگزار شد.

به گزارش دفتر همدان پایگاه خبری تحلیلی پزشکی ورزشی ایران، در این کارگاه که به مناسبت فرارسیدن روز معلم.  در راستای اجرای برنامه‌های هیات پزشکی ورزشی همدان برگزار شد، رئیس هیات پزشکی ورزشی همدان آموزش‌هایی را برای داشتن «زندگی سالم با نشاط و امید» به حاضران ارائه کرد.
 دکتر رشید حیدری مقدم   اولین راه دستیابی به نشاط در زندگی را برقراری تعامل سالم و رسیدن به تفاهم با اطرافیان دانست و بیان کرد: ما به عنوان متولیان سلامت، باید با همکاران خویش تعاملی سازنده بر مبنای مهربانی داشته باشیم و در صدد کم کردن دغدغه‌های یکدیگر و مدیریت هرچه بهتر فضای کاری خویش بکوشیم و سپس با تشریح فعالیت‌های مثبت انجام شده در حوزه‌ سلامت به مردم، در جهت تزریق نشاط و امید به جامعه نیز گام برداریم.

رئیس هیات پزشکی ورزشی استان ومعاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم  پزشکی همدان، اظهار کرد: ناتوانی در برقراری ارتباط صحیح افراد یک خانواده، خشونت‌های درون خانواده و ناامن بودن محیط خانه از هر نظر، مانع اصلی برای رسیدن یک فرد به خوشبختی است.

وی سلامتی را رفاه کامل جسمی، روانی و اجتماعی (نه فقط نبود بیماری) توصیف کرد و عوامل دستیابی به سلامتی در زندگی شخصی افراد را مواردی چون برخورد صحیح با مشکلات، کنترل بیماری‌های غیرواگیر، عادات صحیح غذایی و عدم مصرف دخانیات دانست و از کاهش سن مصرف مواد مخدر در سال‌های اخیر، پائین بودن میانگین مصرف میوه و سبزی در خانواده‌های ایرانی و کم تحرکی زنان و مردان ابراز نگرانی کرد.

رئیس هیات پزشکی ورزشی استان همدان با یادآور شدن این موضوع که حدود 40 درصد افراد جامعه ما فعالیت‌های بدنی ناچیز دارند، گفت: مذهب و ورزش ابزار اصلی انسان برای عبور از بحران‌های زندگی امروز هستند و ورزش نیاز جدی بشر است. ورزش، راهکاری برای فرار جامعه از منزوی شدن و جزیره‌ای زندگی کردن بشر امروز و نیز راه حلی برای مقابله با انهدام زندگی جمعی و خانوادگی است.

او با تاکید بر تاثیر ورزش و مثبت‌اندیشی بر سلامت، عملکرد سلول‌های ایمنی بدن را وابسته به افکار انسان تلقی کرد.

 دکتر حیدری مقدم غذا، امنیت، آزادی، ارتباطات، معنویت، خودشکوفایی و نوآوری و خلاقیت، آموزش و فرهنگ و اطلاعات، مسکن، درآمد، تفریح سالم، صحبت کردن الهام‌بخش با دیگران و خدمات سلامت را از نیازهای اصلی انسان برای سالم ماندن دانست و افزود: سلامتی یک مسئولیت مشارکتی است و همکاری بین‌بخشی باعث توسعه‌ پایدار و سازمان‌یافته در حوزه سلامت خواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.