سه‌شنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۲۰:۴۱

مرکز تغذیه هیات پزشکی ورزشی قم راه اندازی شد

عابدی: ورزشکار در بدو ورود به ورزش با تغذیه آشنایی داشته باشد/ دکتر گل فشان: راه بر غیر متخصصان بسته شد.

افتتاح مرکز تغذیه در قم

مدیرکل ورزش وجوانان استان قم در حاشیه افتتاح مرکز تغذیه هیات پزشکی ورزشی استان، تغذیه ورزشی را یکی از ارکان بسیار مهم در بحث سلامتی چه از نظر جسمی و چه از نظر روحی و روانی در بین آحاد جامعه اعلام کرد.

به گزارش دفتر استان قم پایگاه اطلاع رسانی خبری - تحلیلی پزشکی ورزشی ایران ، حسن عابدی در افتتاحیه این مرکز  ضمن تشکر از مجموعه هیات پزشکی ورزشی ، گفت:بحث تغذیه ورزشی یکی از ارکان بسیار مهم در بحث سلامتی چه از نظر جسمی و چه از نظر روحی و روانی در بین آحاد جامعه است. با توجه به اینکه ورزشکاران از جمله افرادی هستند که به سلامتی جسمی و روحی اهمیت زیادی می دهند ،تغذیه یکی از  سر فصل های بسیار مهمی است که یک ورزشکار در برنامه زندگی و برنامه تمرینی نمی تواند نادیده یا کمرنگ ببیند.

وی اظهار داشت: باید تغذیه ورزشی در بین ورزشکاران و قهرمانان به صورت شایسته و علمی و تخصصی انجام شود که یکی از مشکلات بزرگ ما در جامعه ورزشی توزیع مکمل ها در مراکز غیر مجاز و توسط اشخاص غیر متخصص است و باید در این رابطه نظارت جدی تری صورت گیرد.اهمیت بحث تغذیه از اصل ورزش کردن مهمتر است چون هر چند فعالیت بدنی داشته باشیم و تغذیه نامناسب داشته باشیم ممکن است به بخش های از سیستم بدنی- سیستم روحی و روانی ما آسیب برسد و توصیه می شود عزیزان ورزشکار در بدو ورود به حوزه ورزش با بحث تغذیه آشنایی داشته باشند .

مدیرکل ورزش و جوانان قم با اشاره به اینکه باید از ابتدای ورود ورزشکاران به حوزه ورزش جوانان و نوجوانان و حتی خانواده های آنان نیز باید توجیه شود گفت: قطعاً باید برنامه غذایی قهرمانان زیر نظر متخصصین و افرادی که در این حوزه صاحب نظر هستند انجام شود تا در آینده دچار مشکل نشوند.

 وی گفت: امید داریم با افتتاح این مرکز ورزشکاران و قهرمانان بتوانند از خدمات این مرکز  بهره مند شوند و ما شاهد رشد و پویایی و سرزندگی و سلامتی نشاط هر چه بیشتر جامعه ورزشی به ویژه قهرمانان و ورزشکاران زن و مرد باشیم.

دکتر گل فشان: توجیهی برای غیر متخصصان باقی نماند!

 در این مراسم دکتر محمد گل فشان ، رئیس هیات پزشکی ورزشی استان گفت: متاسفانه در بحث تغذیه همه به صورت غیر تخصصی وارد می شوند و به همین جهت است که فردی بعد از اینکه مشاوره غیر تخصصی استفاده کرد دچار ریزش مو، ناراحتی اعصاب و مشکلات پوستی و کاهش وزن قابل برگشت  می شوند که در جامعه ما بسیار مشهود است

وی  افزود: متاسفانه برخی از باشگاه های ورزشی متخلف به جهت مسائل اقتصادی و عدم توجه به مسائل علمی ورزشکاران به سمت مصرف مکمل های نادرست سوق می دهند که در اینجا هیات پزشکی وظیفه خود دانست با ایجاد یک مرکز جهت مشاوره تغذیه ایجاد کند.

دکتر گل فشان گفت: امروز توانستیم اولین مرکز تغذیه هیات های پزشکی ورزشی در سطح کشور را در قم افتتاح کنیم. با افتتاح این مرکز  عرضه مکمل ها در باشگاه ها یا تجویز توسط مربیان دیگر هیچ توجیه منطقی وجود ندارد.  عزیزان ورزشکار می تواند با عضویت در کمیته خدمات درمانی و گرفتن کارت از ۵۰ درصد تخفیف این مرکز ، همانند مشاوره روانشناسی بهره مند شوند.

برای مشاهده گزارش تصویری اینجا کلیک کنید.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.