چهارشنبه ۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۶

تاکید رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز /

آگاهی بخشی به جامعه در اولویت کاری ستاد نظارت بر سلامت باشگاه ها

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز

رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز در نخستین نشست ستاد نظارت بر سلامت باشگاه های استان فارس، بر آگاهی بخشی به جامعه، به عنوان اولویت کاری این ستاد، تاکید کرد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز در نخستین نشست ستاد نظارت بر سلامت باشگاه های استان فارس، بر آگاهی بخشی به جامعه، به عنوان اولویت کاری این ستاد، تاکید کرد.

به گزارش  دفتر استان فارس پایگاه خبری تحلیلی پزشکی ورزشی ایران، دکتر محمدهادی ایمانیه با اشاره به اهمیت اطلاع رسانی و فرهنگسازی که می تواند به کمک رسانه های شنیداری و دیداری، مانند رسانه ملی، روزنامه و خبرگزاری ایجاد شود، از تمام دستگاه های امنیتی و فرهنگی خواست تا با همکاری و هماهنگی گسترده، در این امر مهم همراهی کنند.

او صفحات ورزشی روزنامه ها، بخش ورزشی خبرگزاری ها و پخش مسابقات ورزشی از رسانه ملی را تریبونی مناسب برای انعکاس مطالب علمی و کاربردی، در خصوص شناخت آسیب های ورزشی دانست.

رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز، بر ضرورت نوشتن یک برنامه عملیاتی برای سال ۹۶ تا یک هفته آینده تاکید کرد و ادامه داد: ایجاد دوره های آموزشی برای مسوولان باشگاه ها و اماکن ورزشی، آموزش ویژه دانشجویی، آموزش دانش آموزی به ویژه دبیرستانی ها و آموزش برای والدین، گام نخست در این زمینه است و در مرحله دوم، باید با نظارت بر باشگاه ها و فروش مکان های صنفی غیرمجاز و هر حوزه ای که در آن تخلف وجود دارد، به طور قاطع برخورد کرد.

دکتر ایمانیه افزود: نقش هر دستگاه عضو ستاد نظارت بر سلامت باشگاه ها، همچنین ضرورت فعالیت های مستقل و مشترک باید مشخص شود؛ همچنین می توان با ایجاد یک سامانه نرم افزاری، تمام اماکن و باشگاه های استان را وارد آن کرد و تعدادی از این اماکن را هر ساله مورد تشویق قرار دهیم، همچنین این سامانه می تواند به راحتی وضعیت سلامت باشگاه ها را در سطح استان برای ستاد نظارت، مشخص کند.

اختصاص یک ساعت در مدارس به زنگ سلامت با هماهنگی و برنامه ریزی با مدیرکل آموزش و پرورش استان فارس، از ابتدای مهر، دیگر محور صحبت های قائم مقام وزیر بهداشت در استان بود و گفت: هم اکنون این موضوع برای ۱۰ مدرسه برنامه ریزی شده تا دانش آموزان یک ساعت زنک سلامت را مثل زنگ ورزش تجربه کنند و از مطالب علمی و عملی این حوزه، برخوردار شوند، می توان در این زنگ از پزشکی ورزشی و آسیب های احتمالی در ورزش هم، مطالبی بیان شود.

او با اشاره به ضرورت ارایه گزارش ماهیانه اعضای ستاد نظارت بر سلامت باشگاه ها، برای اطلاع از روند کار به صورت ماهانه، ادامه داد: پژوهش یکی از مهمترین موضوعاتی است که باید به آن پرداخت و می توان با استفاده از دانشجویان علوم پزشکی در این امر، با دریافت اطلاعات کافی و گسترده از فضای موجود، آسیب شناسی کرد و با برنامه ریزی، فرهنگسازی و دانش، با آن برخورد کرد.

دکتر ایمانیه با تاکید بر اهمیت عرضه داروها و مکمل های مجاز ورزشی، طبق تجویز پزشک همراه با نسخه معتبر و در داروخانه های تحت پوشش دانشگاه، یادآور شد: باید تمام دستگاه های امنیتی به طور جدی و با قاطعیت تمام با مکان های های عرضه داروها و مکمل های غیر مجاز، برخورد کنند؛ هیچ فروشگاهی حق فروش دارو و مکمل های غیرمجاز ورزشی را ندارد و در صورت مشاهده به عنوان تهدید سلامت، طبق تبصره ۵ مجمع تشخیص مصلحت نظام، به صورت قاطع با آن برخورد شده و مکان متخلف تعطیل می شود.

شهروندان می توانند در صورت مشاهده هرگونه تخلف در حوزه سلامت، با شماره ۱۸۱۹ تماس بگیرند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.