چهارشنبه ۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۴

/نشست ستاد نظارت بر سلامت باشگاه های استان فارس/

کامیاب:باشگاه ها فقط مجوز فعالیت ورزشی دارند / دکتر صفرپور:سالم سازی محیط ورزش هدف ماست

مدیرکل فارس

مدیرکل ورزش و جوانان استان فارس، گفت: اماکن ورزشی و باشگاه ها فقط مجوز فعالیت ورزشی دارند و فروش و عرضه هرگونه کالای پزشکی و حتی ورزشی در آن ممنوع است.

 به گزارش دفتر استان فارس پایگاه خبری تحلیلی پزشکی ورزشی ایران، حیدرعلی کامیاب در اولین نشست ستاد نظارت بر سلامت باشگاه های استان فارس، گفت : هدف در مدیریت ورزش و جوانان فارس توسعه مکان های ورزشی است تا شهروندان بتوانند با انجام صحیح فعالیت های ورزشی از شور و نشاط و سلامتی بالایی برخوردار شوند.

وی با بیان اینکه در وزارت ورزش و جوانان و اداره تابعه در سطح استان ها فقط مجوز فعالیت ورزشی صادر می شود، افزود:  متاسفانه اتفاقات عجیبی رخ داده است که بعضی از باشگاه های ما تبدیل شده به مکانی برای فروش مکمل ها، داروها و دیگر اجناسی از جمله وسایل ورزشی که ما حتی روی آن هم بحث داریم و در خصوص مکمل ها حتی مجاز  هم نباید در اماکن ورزشی عرضه شود و اماکن ورزشی فقط جای انجام فعالیت های ورزشی است. بر اساس بازرسی های انجام شده در سال گذشته بیش از ۶۰ باشگاه متخلف شناسایی و پلمپ  شد.

وی تصریح کرد:امروزه بیش از صد کانال فارسی زبان از شبکه های خارج از کشور به تبلیغ این مکمل های غیرمجاز می پردازد و این وظیفه ما را سنگین می کند تا با اقداماتی موثر و فرهنگی بتوانیم با اطلاع رسانی، تبلیغ و آموزش لازم جامعه ورزش را از وجود این خطرات آگاه سازیم.

کامیاب، افزود: هیات پزشکی ورزشی استان فارس از توانایی و پتانسیل بالایی برخوردار است که توانسته در یک سال گذشته اقدامات بسیار خوبی در حوزه سلامت جامعه ورزش انجام دهد و با برنامه ریزی وآموزش مسیر صحیح ورزش کردن را به جامعه ورزش نشان داده است .

کامیاب به ایجاد دبیرخانه دائمی ستاد نظارت بر سلامت باشگاه ها در هیات پزشکی ورزشی استان فارس اشاره کرد و افزود : با برنامه ریزی هایی که توسط ستاد نظارت بر سلامت باشگاه ها  که متشکل از دستگاه های مختلف از جمله دانشگاه علوم پزشکی شیراز، اداره کل ورزش و جوانان فارس، هیات پزشکی ورزشی استان فارس، اداره اماکن نیروی انتظامی و مجمع امور صنفی فارس است می توانیم با تصمیم گیری های به موقع و موثر شاهد کاهش تخلفات در سطح اماکن ورزشی و باشگاه های استان باشیم.

دکتر صفر پور: آگاه سازی ورزشکاران اولویت هیات پزشکی ورزشی است

در این نشست  دکتر حیدر صفرپور، سرپرست هیات پزشکی ورزشی استان فارس نیز تاکید دارد که اولویت اول این هیات، سلامت اماکن ورزشی است که ورزشکاران با اطمینان کامل نسبت به سالم بودن فضا، به فعالیت‌های ورزشی منتهی به سلامت بپردازند.

او افزود: تشکیل ستاد  نظارت بر سلامت باشگاه‌های استان با این رویکرد که آنچه در جامعه ما چه در حوزه سلامت چه در حوزه ورزش که به‌عنوان کارکرد اصلی مورد توجه قرار گرفته و تشویق و ترغیب شهروندان و جامعه به حضور در امکان ورزشی و سلامت محور کردن فضاهای ورزشی است.علی‌رغم رویکرد مثبتی که وجود دارد، با بعضی چالش‌ها و آسیب‌هایی رو به رو هستیم که بسیاری از این چالش‌ها از روی ناآگاهی و نداشتن علم کافی است که در کنار آن هم شاهد تخلفاتی هم در این زمینه هستیم.

دکتر صفرپور فضاهای ورزشی را یکی از مکان‌های امن در حوزه شهروندی دانست و گفت: تلاش برای آگاه‌سازی ورزشکاران و اصلاح رفتارها و کاهش مصرف مکمل‌های غیرمجاز در باشگاه‌ها و اماکن ورزشی یکی از رویکردهای هیات پزشکی ورزشی است. 

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.